*Idae123 Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Heisann, jeg kunne tenkt meg å lage egne grønnsakspurreèr til min sønn.. men jeg finner ikke noen særlige oppskrifter rundt omkring på nettet ol. han blir snart 4 mnd og da kan man jo begynne å gi f.eks grønnsakspurrer fra nestle. Er det noen som har noen oppskrifter jeg kunne fått, eller om det er en nettside jeg ikke har fått med meg.? vet at barnemat.no er barnemat fra 6mnd. mvh Ida
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 På helsedirektoratet.no finner du også oppskrifter.
Julelita Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Jeg startet med å koke opp gulrøtter, blandet det med kokevannet i blenderen til god konsistens. Hadde deretter oppi noe poteter osv. En ny ting om gangen. Har ikke begynt med kjøtt enda. Har gått relativt sakte fram da, med en ny ting i gangen. Snuppa mi er 7 mnd og ikke veldig interessert i middag. Har ikke sjans til å få i henne middagsglass osv. Hun spiser godt med grøt og frukt, og jeg har såvidt begynt med hjemmelaget middagsmat. Det faller noe bedre i smak heldigvis.
Titania Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Sjekk ut denne amerikanske (?) nettsiden http://www.wholesomebabyfood.com/ Mange gode oppskrifter og de kommer med anbefalinger om hva man bør begynne med til hvilken aldre osv. Ganske i overenstemmelse med de offisielle anbefalingene her hjemme også.
det er berre mordi Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Da min var 4 mnd kokte jeg opp like deler med poteter, gulrøtter og kålrot og mosa med stavmikseren. Det likte hun kjempegodt. Kan godt ta litt olje i så blir det litt fett i også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå