Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste døgnet kjent mindre liv enn vanlig i magen. Jeg kjenner henne, at hun beveger seg og sparker, men ikke like mye som tidligere.

Vi spiller alltid for henne om kveldene når vi har lagt oss, har kjøpt ei sånn spilledåse til henne. Til vanlig blir hun veldig aktiv da og kan holde på i opptil en time å turne inni magen. I natt måtte vi dytte masse i magen for å få liv, og hun var laangt fra så aktiv som hun pleier da. Det skalo sies at vi la oss mye senere igår enn vi pleier, så det kan jo være at hun hadde sovnet for natten, men vi ble ganske bekymret før vi fikk "svar" fra henne.

Jeg kjenner henne nå når jeg sitter og skriver, men man blir jo bekymret..

Er 2 dager igjen til termin. Var hos jordmor for snart to uker siden, da var ikke hodet festet, men det kjennes som om hun har kommet veldig mye lengre ned i bekkenet bare det siste døgnet, kan dette være en årsak til at hun er roligere?

Hva tenker dere? Ville dere gjort noe med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du kjenner at ho sparkar/bevegar seg så er nok alt bra... er vel som hovedregel at man skal kjenne dei kvar 3 time. Om du er bekymra kan du alltids ta en tlf til føden og høyre kva dei seier. Var inne 2 ganger med lite liv ved forrige svangerskap, godt og få bekrefta at alt er ok med babyen om man er bekymra...

Skrevet

Det er et godt tegn at du kjenner liv når du dytter og ordner litt på magen. Men hvis jeg var deg ville jeg uansett tatt telefonen og fått snakket med noen som har peiling. For meg høres det ut som alt er bare bra, men det er du som kjenner din egen baby. Har du forresten prøvd å drikke et iskaldt glass med cola?

Lykke til med lille prinsessen du snart har i armene dine :-)

Men bare ta den telefonen. Det er lov å være overforsiktig når en går gravid! Vi skal faktisk være det også når det kommer til bevegelse.

Skrevet

Tusen takk for svar.. Skal ta en telefon, sånn for sikkerhetsskyld, det er jo bedre å ta en telefon for mye ja..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...