Ibenkreps Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Hei. Jeg skal ha sectio på mandag (Ø-hjelp) pga intrahepatisk svangerskapskolestase. Hadde gallesyre på 77 (fikk resultat på prøven på fredag) og har hatt høye leverprøver i flere uker.... Skulle egentlig tatt gallesyre prøve tirsdag denne uken...men legen på fødepoliklinikken syntes det bare var tull??? Etter en natt med lite liv og MYE kløe (torsdag denne uken) dro jeg til sykehuset og møtte en lege som tok det alvorlig. Fikk tatt prøven og fikk tlf fra legen i går om at jeg blir satt opp til sectio på mandag pga den høye gallesyren. Sitter nå å kjenner på magen for å vite at det er liv der inne...heldigvis er hun ganske aktiv :-) Har noen hatt denne diagnosen eller er i samme sit. som meg har det vært fint med svar.
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Hei! Har lest litt om dette - bare å google intrahepatisk cholestase + gravid, feks. Da kommer det endel stoff. Syns du bør ringe Fødeavdelingen og snakke med jordmor der - om du trenger mer informasjon - eller om du lurer på noe i fht dette. Eller be om å få snakke med vakthavende gynekolog. Du skal ikke sitte og bekymre deg unødig!! * Det står at det er vanlig å forløse barnet før termin - og at dødeligheten er LAV!! Lykke til - håper ikke kløen er uutholdelig! Og lykke til med keisersnitt på mandag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå