Gå til innhold

Tror snuppa mi begynner å bli/er syk? HÅPER PÅ SVAR SNAREST!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært tett i nesen i de siste dagene og i dag har hun vært ekstremt sutrete. Minnet meg veldig om da hun fikk vaksinene sine på 3 mnd-kontr. Og hun fikk feber da så jeg har sjekket febern hennes i dag. Første gangen jeg sjekket hadde hun akkurat 37. Noen timer etter på sjekket pappaen og da hadde hun 37.4 og nå når jeg sjekket henne hadde hun 37.6. Så det stiger jo sakte, men sikkert.

Når bør jeg gi henne paracet? Jeg har kun 60 mg paracet som man skal bruke på 0-4 mnd, men hun har nettopp blitt 5 mnd og da skal hun vel ha 125 mg. Det står det på den esken iallefall.

Hva ville dere ha gjort??

Håper det er noen som er våkne og vil svare!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

37,6 vil ikke jeg regne som feber. Vet ikke helt når på dagen du har målt temperaturen,men det er jo normalt at den er lavere om morgenen og stiger utover dagen når man er mer I aktivitet.

Hadde nok ikke gitt paracet på temp under 39 grader,men man må jo se an formen til barnet.

Skrevet

Hvis du er så bekymra, så ring legevakta. Ikke spør et nettforum.

Skrevet

Takk for svar. Jeg tok tempen for en times tid siden.

Jeg spør dere her inne om hva dere ville ha gjort. Dvs. om dere synes det er noen grunn til bekymring.

Skrevet

barnet mitt fikk paracet når feberen gikk opp til 39 grader, og han så ut som han plagdes av den. Han er 6 mnd. men fikk bare en sånn 0-4 mnd stikkpille, trengte ikke mer. Barn tåler mye bedre feber enn voksne, fortalte helsesøster, så 38/39 er igrunn ikke så høyt for de:) bare se an allmentilstanden også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...