memather Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har så lyst til å gå på kino en kveld, men vet ikke når man kan gi lillegutten morsmelk på flaske... Noen som vet, eller som har erfaringer?
Ccathrine Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Sønnen min var 1 eller 2 døyn og vi lå på barsel når han fikk det for første gang. Han er nå 7 uker og får fortsatt erstatning
verve Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 lønner seg å vente til de er noen uker hvertfall så de ikke blir forvirra Jo mindre de er jo lettere er det å bli sugeforvirra. Lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Når som helst egentlig, men man bør være sikker på at han tar flaska og han tar puppen like godt etterpå
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Dersom amming er godt i gang,er det bare å begynne å venne babyen til flaske. Mini var vel ca 4 uker første gang vi prøvde,men kunne startet mye tidigere. Dessverre var ikke jeg flink til å vedlikeholde flaskemating- var Jo så mye lettere å slenge fram puppen. Så da jeg virkelig hadde behoove for at han skulle ta flaske,nektet han plent og tok ikke flaske igjen før han var nesten 6 mnd. Så mitt råd er å starte og være flink å gi flaske jevnlig. På den måten er kan også far gi et måltid i ny og ne, og du kan ta tur pá kino
*Idae123 Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Sønnen min begynte med morsmelkerstatning da han var 2 uker og får fortsatt det... Å det gikk veldig bra, han er 3 mnd nå =)
n74 Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Vi både ammet og ga flaske frem til tre månders alder, etter det var det bare flaske. Vi begynte med flaske etter to uker, da var ammeteknikken etablert. Jeg tror det er dumt å vente for lenge med å starte med flaske, da er det større sjanse for at de ikke vil ta den. Og som noen skrev over, det bør vedlikeholdes for at det skal vare:-)
bitthen Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Testet på min 10 dager gamle baby i dag, han fikk litt på flaske sykehuset. Slurpet det i seg gjorde han, så fikk han pupp etterpå. -I kveld blir det endelig et glass vin, og papsen får endelig mate han også :-)
Bumblebeee Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Storesøster var vel 3-4 dager gammel da hun fikk flaske. Ammet henne til hun var 9 mnd, men ga flaske på kveldene. Veldig lurt som de over her sier, å gi han flaske jevnlig slik at han ikke plutselig nekter å ta den den dagen du trenger barnevakt
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Vi ga tulla vår flaske med morsmelk for første gang når hun var 5 uker og 4 dager. Det gikk kjempefint. Så da var hun alene med pappan når jeg var på trening, og fikk et måltid med flaske. Det hadde gått kjempefint, så dette skal vi opprettholde så kan hu mor ut og gjør litt annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå