Gå til innhold

4 uker gammel baby, søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har ei jente på fire uker. Og hun sover veldig godt om natten når hun først sovner og er lett å legge igjen etter amming. Men på dagen sover hun så lett. Hun våkner ofte og virker som hun ikke får den gode dype søvnen, bare mange dupper. Noen ganger en halv time, og noen bare på ti minutter. Hun må bysses på for å sovne igjen når hun våkner. Er dette vanlig, og er det noe vi bør gjøre for at hun skal sovne skikkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn var vår også, faktisk ikke før nå rundt 4 mnd at det har blitt litt rutiner på soving. går vi tur sov hun jo lenge, men ellers bare smådupper og forskjellig fra dag til dag. tror det er finfint. og sover hun godt om natten så trenger hun sikkert litt mindre om dagen. nå

Skrevet

Min baby er 9 uker og holder på akkurat slik din. Dupper kun på dagen, med mindre vi går en lang tur. Er enkel å få til å sove om dagen, men om kvelden er hun kjempevanskelig.

Fant ut på ammehjelpen at man på kvelden bare skal la barnet ligge til brystet så lenge den vil fordi melka er tyngre å få ut om kvelden. Det skal gjøre barnet roligere. Dette begynte jeg med, og det gjorde at hun ble roligere. Men, hun må alltid skrike seg i søvn virker det som. Det syns jeg er kjempevanskelig. Vil så gjerne at vi skal få begynt på litt rutiner nå, men det er ikke lett.

Mange sier til meg at hun blir roligere jo eldre hun blir. Når hun etterhvert skal få fast føde så blir det så mye bedre, har jeg blitt fortalt.

Jeg håper det stemmer fordi jeg blir rådvill. Jeg ender ofte med å legge meg sammen med barnet, og det vil jeg heller ikke. Jeg er alenemor og syns det virker veldig ugunstig at ungen skal bli vant til å sove i samme seng som meg.

Derfor er jeg like interessert som deg i gode tips for å få barnet til å roe seg. Men ting tyder på at man bare må la verden gå sin gang.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...