Lykkeliten *På overtid* Skrevet 25. juni 2010 #1 Del Skrevet 25. juni 2010 Uff... Jeg klarer ikke la vær og spise mye og usunt. Jeg har bare så sinnsykt lyst på alt som er hele tiden og det går ikke ann å unngå. Jeg bare MÅÅ spise!! Også har jeg super dårlig samvittighet etterpå. I løpet av det siste året før jeg blei gravid gikk jeg ned 20 kg og var bare 2 kg igjen til å nå hovedmålet mitt. Jeg spiste kjempe sunt og trente 5 dager i uka. Og jeg elsket den nye livsstilen min. Etter at jeg blei gravid sluttet jeg å slanke meg og gikk rett opp 2 kg med en gang. Etter bare en liten stund måtte jeg kutte ut helt og trene. Jeg hadde nemlig kraftig bekkenløsning sist jeg gikk gravid og jeg begynte og få vondt i bekkenet mitt så det var bare og kutte ut. Matlysta mi er skikkelig på topp og jeg spiser IKKE sunt. Nå er jeg straks 21 uker på vei og har gått opp 7 kg tilsammen og er kjempe redd for å måtte begynne helt på nytt etter fødselen. Uff dette sliter på meg så masse. Klarer liksom ikke konsentrer meg om noe annet enn den dumme vekta. Og jeg blir så trist.Men samtidig klarer jeg ikke å endre kostholde mitt. Ikke med den appetitten jeg har nå. I går prøvde jeg og gå en tur igjen, men nå gikk det ikke i det hele tatt. Etter bare ett lite stykke måtte jeg ringe til sambo og be han hente meg for jeg hadde så vondt i bekkenet mitt og i hele dag har jeg gått som en pingvin. Så det var siste gang jeg gikk tur også i svangerskapet. Skikkelig syteinnlegg men jeg måtte bare lufte meg ut til noen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142025233-vekt-og-slikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 27. juni 2010 #2 Del Skrevet 27. juni 2010 Uffda...ikke vær lei deg. Jeg er helt sikker på at du kommer inn i en sunn livsstil igjen etter svangerskapet. Ikke la dette ødelegge gleden over å være gravid. Kanskje får du ikke trent 5 ganger i uka akkurat, men bekkenet ordner seg nok og ammingen sørger for at kiloene lettere går av sånn at du må slett ikke begynne helt på nytt.... Jeg kan jo godt forstå at du er redd for å ende på nullpunktet etter svangerskapet, men egentlig er vel babyen en større premie enn vekttapet...? Jeg gikk selv ned 17 kilo for noen år siden...men sakte men sikkert har de sneket seg på igjen, så jeg skjønner jo problemstillingen, og synes jo det er kjipt at jeg selv er så tung nå.... Men - samtidig så skal ikke dette få lov til å ødelegge den fantastiske opplevelsen det er å være gravid. Jeg får heller gå lange turer med vognen hver dag i ettertid Jeg hadde forresten kastet badevekten og fikk sjokk når jeg på 1. kontroll var tilbake på null etter Grete Roede kurset mitt... Men - jeg har tatt prøverør og maaasse hormoner - så jeg hadde gått opp 7 kilo bare av dem... Nå er målet ikke å passere 100....:-S Fra 1. kontroll (7+0) til nå (25+0) har jeg lagt på meg 4,3...så det kan kanskje holde hardt. Men vet du hva..det er verd det! Håper du klarer å se lysere på tilværelsen etterhvert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142025233-vekt-og-slikt/#findComment-142031696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå