Gå til innhold

Går melkeproduksjonen ned når man ikke ammer om natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har begynt å sove godt om nettene, og sover fra ca 21:30 til 6/7 som regel. Deretter spiser hun klokken 6/7 og sover videre til 09:30 ca. Før ville hun gjerne ha mat i 3 og 6 tiden.

Nå som hun ikke spiser midt på natta synes jeg hun konstant er sulten på dagen! Ammer annenhver time MINST! Og hvis hun sover en litt lengre dupp på formiddagen må jeg sitte med puppen fremme omtrent konstant til hun skal legge seg!!

Går melkeproduksjonen ned nå som jeg ikke ammer på natta?? Føler jeg har litt mindre melk på dagen..? Enten det eller så må hun rett og slett bruke hele dagen på å "fylle seg opp" for å sove på natta?

Noen som har det lignende? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vesla her har også sovet godt på nettene,ca 19 til 06 en uken nå, uten mat.Ammer kl 06, og deretter sover vi videre til ca 09 før ny amming.

Har ikke merket at produksjonen har gått ned.... Drikker fortsatt glupsk om dagen når jeg ammer, og ammer ikke oftere enn vanlig.... neste amming er vel ofte før vi går ut i tolv-tiden, deretter ammer jeg i tretiden og i femtiden...samt altså leggeammingen rundt 19... Har spist to måltider med grøt de to siste ukene, og er vel oppe i full posjon nå. Kan jo ha noe med saken å gjøre (tror hvertfall det er derfor hun sover hele natta nå). Hun er 6 måneder.

Og, har du prøvd å gi vann?

Det kan jo hende hun bare er tørst. Nå som det er så varmt (hvis det er varmet der du også bor da).

Jeg har med tåteflaske med vann i overalt nå, og hun vil ofte ha. Strekker seg ofte etter den. Leste nettopp i den matboka jeg fikk på helsestasjonen, at babyer har et forholdsvis stort behov for drikke.

Lykke til!

Skrevet

Har tenkt tanken om vann ja.. Spurte helsesøster på 6 ukerskontrollen og hun sa at det ikke var nødvendig å gi vann når man ammer fordi melka tilpasser seg. Men litt vann skader vel ikke, vesla legger jo godt på seg og ligger litt over kurven sin! Skal prøve det jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...