Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg var på kontroll hos legen for en uke siden, og da sjekker hun termindatoen osv som vanlig. Men da hun regnet ut hvor langt jeg var på vei, sa hun 13+5, rundet opp til 14. uke, men i følge terminkalkulatoren her, var jeg da 16 uker på vei. Jeg har også testet andre terminkalkulatorer på nett, og jeg vet til og med befruktningsdatoen, så alt tyder på at jeg er 17 uker på nå. (16 uker når jeg var hso legen). Tenkte ikke noe spesielt over det der og da, men nå jeg kom hjem begynte jeg å undre meg... Det blir jo helt feil med alt hvis det står i papirene mine at jeg er 3 uker mindre på vei enn jeg egentlig er.... Disse terminkalkulatorene stemmer de??? Noen som har vært borti lignende? What to do?

Jeg har termin 10. desember ♥

Takker for tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mange beregninger ute å går, så jeg skjønner deg godt:) Men den du får når du går til obligatorisk ultralyd er den som oftest stemmer best!

Skrevet

hos legen går de utifra termin på fosteret og det er den som stemmer. her og på nettet blir det lagt til en uke eller da det er deg ( moren) de beregner på..

Skrevet

Tror enten du eller legen tar utgangspunkt i feil dag. Det skal ikke være så stor forskjell. Noen ganger skiller det en dag eller tre, men det er ofte fordi legen tar utgp.i et norskt svangerskap som er 40+3 (tidligere 40+2) og de på nettet er noen 40+2 og noen 40+0.

Skal ikke være mange uker i forskjell altså, da er det enten legen eller du som gjør en feil.

Hør med legen din på neste kontroll du, godt mulig han har brukt feil dato før siste menstrasjon når han tittet på det hjulet de bruker.

Skrevet

Skriver under på siste innlegg.

I tillegg vil jeg bare legge til at jeg synes at mensterminen stemmer MYE bedre enn UL terminen, stort sett. Jeg er heldig og har den på samme dag. Forrige gang, og med omtrent ALLE venner og bekjente,er det mensterminen som ligger nærmest den dagen de virkelig føder!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...