Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 hei. vet ikke om dette er "rette" forum å spørre på, men jeg har et lite barn på 4 mnd som jeg lurer på om kan ha noe galt med hoftene sine. har vært med henne til en fysio i forbindelse med at hun har hatt en skjev holdning siden fødselen. Så spurte jeg han om han kunne sjekke henne i hofte området fordi når jeg legger henne på magen å i enkelte stilinger så kommer det en høy "knekke" lyd. etter å ha vridd litt på henne å undersøk så kom han frem til at det kom i fra beggehoftene. Å ba meg få legen til å sjekke henne noe jeg gjorde. Etter å ha kikka på henne i 5 sek så sier legen ikke noe galt her. bør jeg godta dette svaret eller få en second opinion?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Du har krav på en second opinion, helt klart. Legen din virker jo totalt useriøs...
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Ja, få absolutt en second opinion!!! Jeg hadde en mistanke om at det var noe galt med dattera mi fra fødselen av. Hun var banan-formet i kroppen og noe nedsatt bevegelighet i høyre bein. Fikk helsesøster til å sjekke ekstra både på 2 ukers kontrollen og på 6 ukers kontrollen, men hun fant ikke noe galt. På 3 mnd. kontrollen får også hun mistanke om at det er noe galt med hoftene til dattera mi. Dattera mi ble da sjekket av barnelegen på helsestasjonen og han så også at det var noe galt der. Blir da sendt på røntgen og til ortoped. Diagnose: Høyre hofte var helt ute av ledd og hofteleddet var kraftig underutvilket.
Emil & Røra Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Hvis du fremdeles bekymrer deg så bør du sjekke det. Min sønn knakk i begge hoftene lenge etetr fødselen, men hoftene hans er helt fine de.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Få det sjekket! Jeg er født med HD og dette ble aldri oppdaget. I hele min ungdomstid gikk jeg med knekkelyder, uten at noen tentke på hvorfor. Da jeg gikk gravid med førstemann ble plagene store, og etter fødsel ble hoftene tatt bilde av og HD oppdaget i en alder av 25 år:( Nå er det altor sent til å gjøre noe med det, jeg har daglige smerter, til tider veldig store. Om du får babyen din utredet nå er det bedre med gips eller skinne enn at hun skal måtte få plager i voksen alder. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 jeg fikk det sjekket å det viste seg å være hd en mild form heldigvis, så vi er under utredning fortsatt da h*n har så mild form er di uenige med hverandre (legene) om hun trenger behandling. har 4-5 grader feil å mindre hoftekule. så skal inn på nytt røntgen igjen om noen uker slik at de kan sjekke om det utvikler seg eller ikke
May-juli07+mai09 Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Du får ringe legen din og be han henvise deg til en barnelege eller til sykehuset for røntgen av hoftene!! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå