*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 På annenhver flaske (får kun MME) starter han når han er nesten halvveis. Han spiser, men så begynner han å gråte. Tar bort flaska,tenker han kanskje er mett eller må rape. tar han opp så han får rape, legger han ned igjen for å fortsette å gi mat. han gåter når vi tar flaska og gaper etter mer. når han får flaska igjen så spiser han et par slurker før han begynner å gråte igjen. noen som har erfaringer om hva dette kan være? skjønner ikke helt hva han vil. Gir han mat, han gråter. tar bort flaska, han gråter. får han til å rape,han skal ha mer mat,men gråter. frustrerende når man ikke skjønner hva de vil....
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Hei. Jeg skjønner deg godt at det er frustrerende å ikke vite...... Da jeg begynte å gi min sønn MME brukte vi NAN. Han gråt også under måltidet, men ikke før på slutten og en stund etterpå. Jeg syntes jo så synd på han. Da prøvde jeg å bytte til hipp. Det ble bedre allerede etter første måltid:-) Tror rett og slett at han ikke tålte NAN. Du kan jo også prøve å bytte merke, det er forsøket verdt. Lykke til!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2010 har prøvd nan ha1,hipp og småfolk før uten bedring. han slet veldig med magen før. dette har blitt mye bedre etter 7 ukers alder. han er nå 12 uker straks. tror nemlig ikke det er magen for er bare innimellom. ikke alle dager,og bare noen flasker. og han har ikke tegna på vondt i magen. da trekker han opp beina og kniper på en måte. nå gråter han på en annen måte.. vanskelig å forklare... takk for at du tok deg tid til å svare:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Ikke alltid godt å tyde de små nei. Bruker du malt i melka?
Rødhette <309+<312 Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 han blir ikke frustrert fordi melken kommer for sakte da? Større tutt?
Fifrildi Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Hehe, det der gjør vår på 9 uker også. Hun begynte for ca en uke siden med det. Vi skiftet til større tuter og det hjalp en del, men skjer fortsatt av og til. Jeg tror hun rett og slett føler seg mett og vil ikke ha mer, hun spiser gjerne mer til neste måltid i stedet om jeg gir henne smokken og koser for å avslutte måltidet. Jeg noterte meg hvor mye hun spiser til hvert måltid og summa summarum så blir det ca likt i løpet av et døgn.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2010 bruker malt i ca 3 flasker i døgnet. han spiser ikke på natta så spiser ca hver 2.time på dagen:) Tror jeg er nødt til å gi han noe ved siden av snart. Velling,most frukt eller lignende. Han spiser altfor mye MME i døgnet.. om han spiser kl 7, så spiser han kl 10-11(sover litt på formiddagen) så er han våken hele dagen nesten og spiser igjen ca 13,15,17,19 og kl 21-22.. og det går 150ml hver gang. Det er altfor mye. Men er det for tidlig å begynne med velling når han bare er 3 mnd?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Jeg begynte med velling da han var 3 måneder og 2 uker ca. 1 ss grøtpulver i kveldsflaska på 170 ml.
Lunda med lillegutt Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Min gutt får bare pupp, men kan av og til finne på å oppføre seg akkurat slik du beskriver sånn ca halveis uti amminga. Jeg har også lurt veldig på hva denne oppførselen er et uttrykk for, og tror kanskje det er at han egentlig er mett, men har lyst på kosen. Så da er det nok frustrerende at det kommer melk når han er mett og kanskje egentlig bare vil kose og av den grunn gaper etter "noe" å ha i munnen. Han roer seg jo umiddelbart dersom han får smokken. Han legger veldig fint på seg (i øvre ytterkant av sin kurve), så jeg tror ikke han får for lite melk, og det høres det jo ikke ut som din får heller. Så, prøve med smokk?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2010 Min har fått smokk siden han var født. An lå et par uker på nyfødt intensiv på sykehuset så fikk smokk der siden han ikke hadde meg 24 timer i døgnet(jeg var på barsel)... Så smokken er han vant til. Men han vil ikke ha den når han driver sånn som jeg beskriver. Er bare de siste par ukene han har begynt sånn,var ikke sånn før. Men når han får smokk når han begynner sånn så spytter han den ut å gaper etter flaska. Når han får flaska så spiser han,men stopper opp å begynner å gråte.. nesten som det ser ut som han har vondt noe sted når han spiser. han har begynt med tenner(når han var 6 uker startet det å klø i gommen og han ble ruglete!), kan det være det som gjør det? Den siste uka har han vært VELDIG gretten og sur utover dagen også... Han har ikke feber!
Lunda med lillegutt Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 Uff, ikke lett å vite hva som er gæernt da nei. Jeg tror jeg ville tatt ham med på helsestasjonen og fått helsesøster til å ta en titt på ham. Jeg klarer ikke å huske om datteren min gjorde dette da hun fikk tenner, det er så lenge siden, men jeg husker at hun var gretten og sur, men fikk også feber. Og gulpet noe inn i granskauen mye! Hvis ikke helsesøster vet råd hadde jeg faktisk tatt ham med til osteopat (med videreutdanning innen små barn). Min lille gutt hadde mye luftsmerter og spenninger i nakke og hode, og lå i perioder med puppen i åpen munn og virret hodet frem og tilbake mens han gråt. Etter én behandling var han mye bedre og nå etter 3. og siste behandling er det helt slutt på at han er utrøstelig og ikke vil ha verken smokk eller pupp. Hvis du bor i Oslo-området anbefaler jeg Berit Bakken på Kolbotn Osteopati på det varmeste!
ღMadame_mim ღ Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Jenta vår har også begynt slik. Har holdt på med dette i 14 dager nå. Hun er 3 måneder. Vi har faktisk funnet ut hva som er galt da. Hun vil rett og slett kose seg med sutten litt og ta en pause før hun vil ha litt mer!! Uansett hva vi gjør så hyler hun og spytter/gurgler ut all melk hun har fått i munnen mens hun fekter og sparker med bena som en gal!! Så fort hun får sutten så sukker hun fornøyd og koser seg :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2010 Smokk hjelper ikke her:/ når han holder på sånn er det ingenting som hjelper.. Men han får i seg maten da.. men er bare fryktelig slitsomt og frustrerende å se han gråte sånn og ikke skjønne hvorfor! Skal høre med HS på torsdag,skal på 3 mnd kontrollen da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå