Gå til innhold

Koking av flasker! Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en diskusjon på gang

Når de små er fra 6 mnd så mener min mann at flasker kan vaskes i oppvaskmaskin, jeg mener at de fortsatt skal kokes, Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppvaskmaskina. Smukkene må kokes. Men skal innrømme jeg enda bruker sterilisatoren. Tar meg 6 min på 6 flasker i stede for 2 timer i oppvaskmaskina. Fortere gjort å slipper å kjøre maskina konstant for å få vasket unna alt.

Skrevet

Takk for svar, da hadde vi rett begge to da :-)

Skrevet

Vi begynte med oppvaskmaskin da bebisen var 2-3 mnd. Har til og med fått en bok på helsestasjonen hvor det står at man kan putte flasker i maskinen. Men vi koker fortsatt smokkene - mest fordi jeg synes det blir såperester igjen på silikonen i maskinen.

Skrevet

vi begynte med oppvaskmaskin når han startet med grøt, altså da han var rundt 5-6 mnd. Men koker smokkene da :)

Skrevet

jeg koker ikke smokkene. har ikke gjort det på leeenge. hvis babyen bare drikker vann fra flasken trenger vel ihvertfall ikke smokkene kokes.

Skrevet

Jeg sender de i maskinen først også koker jeg de etter på:)

Skrevet

Jeg husker ikke når vi sluttet å koke flaskene, men tipper det var rundt den tiden hun begynte med grøt og vann. Jeg koker enda flaskene til lillebror, han er snart 3 mnd.

Skrevet

Jeg gidder ikke å koke etter 6mnd. Hvorfor styre med det når man vet at det ikke gjør noe å droppe det?

Skrevet

Vi har ikke oppvaskmaskin, så har ikke den muligheten.

Men syns sterilisatoren er helt genial.

Tar ikke lange tiden og så er man ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...