Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg fikk brystbetennelse forrige fredag med høy feber. Gikk til lege og fikk antibiotikakur som jeg startet med på søndag. Har vært nøye med hygiene, tømming av brystet, pumpet meg på natta og lagt barnet til ofte på dagtid. Nå er brystet veldig ømt og jeg er redd jeg ikke blir kvitt dette. Noen flere som har hatt det sånn? Jeg har fortsatt noen dager igjen med antibiotikakur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til antibiotikaen fikk jeg voltaren som er betennelses dempende og smertestillende, så jeg hadde det ikke på det viset du beskriver, men det var sikkert fordi jeg tok voltaren.

Skrevet

Okey, jeg får ta en tur til legen på mandag hvis det fortsatt er ømt. Kanskje jeg kan få voltaren jeg også.

Skrevet

Høres veldig kjent ut, jeg sjekket med en barnepleier.

Det var rett og slett ømt fordi det hadde sprengt så masse i brystet mens jeg hadde betennelse slik at selve brystvevet var ømt. Det gikk over i løpet av noen få dager.

Skrevet

fikk du du tatt en melketest for å være sikker på at det var rett antibiotika? veldig viktig.

Jeg fikk også brystbetennelse for en uke siden - helt plutselig. Hadde hatt mye brystspreng noen dager + babyen sparket meg i brystet. Fikk feber og influensafølselse og følte meg elendig, rødlig på brystet og vondt når jeg tok på det.

Har man feber er det tegn på at det er gule stafylokokker (leste jeg...)

For meg forsvant det neste dag v følgende innsats:

- pumpet/ammet min hver 2 time (også om natten)

- maserte brystet m bowel-metoden; lymfedrenasje. tre fingre i sirkel rundt brystet

- drakk masse vann

- sov mye/slappet av

- kuttet alt sukker i maten + kaffe ol.

- tok homøpatmiddelet "belladonna" (som passet til mine symtomer ut fra en bok jeg har m en engelsk lege) De hadde det inne på vaktapoteket...flaks.

- drakk "sølvvann" som vi lager selv her i huset - bakterie- og virusdrepende uten å ta knekken på de gode bakteriene i tarmen (slik som antibiotika gjør)

- tok probiotika (de gode bakteriene)

og i løpet av at jeg lå på sofaen og så prinsessebryllupet ble jeg bedre og bedre og var kjempelettet!

Skrevet

Nei, de tar ikke melkeprøve på legevakta der jeg var. Jeg hadde det med og spurte om det. Dårlig at de ikke gjør det synes jeg. Hadde lest at jeg burde insistere på at de tok det. Men jeg var i kontakt med ammehjelpen og hun sa at det var mer viktig at jeg fikk antibiotika hvis jeg hadde høy feber. Men nå har jeg faktisk ikke så vondt i brystet lenger, så håper det har gått seg mer til. Jeg har brukt varmepute flere ganger om dagen og pumpet / ammet ofte. Får virkelig håpe at det er på vei tilbake nå. Har ihvertfall ikke feber lenger. Nå er det snart tid for nedtrapping av ammingen. Skal bli deilig det nå, etter 7 mnd med amming. Få kroppen sin tilbake :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...