Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær har dere kjøpt inn til den første mnd? Altså str 50? Hva har dere kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jag har bare kjøpt ett sett i størrelse 50, til å ha når vi reiser hjem fra sykehuset.

Alt annet er i str 56.

Førstemann, ei jente, var 52 cm når hun ble født - de klærne i str 50 passa i en uke, så det var ganske bortkasta.

Denne gangen er det en gutt og jeg regner med at han ikke er mye mindfre enn søstera, så derfor kun ett sett innkjøpt.

De vokser så utrolig fort den første tiden....kjedelig å ikke få brukt klærne!

Men det kommer jo litt an på hvor store/høye du og pappaen er da....er jo ikek alle som får lange babyer som vokser i rekordfart slik som meg :D

Skrevet

jeg har noen boddyer i str 50, kjøpte tre stk på Cubus til 29kr stk (en kortarma) så har vel borti mot fem.. og en kosedress og en sparkebukse. Og et par pysjer tror jeg. Jeg er sånn "åå tenk om det ikke holder?!" veldig sånn MÅÅ ha sånn tilfelle... (gulp, melkesøk osv).

Jeg er førstegangs så jeg vet ikke. Har veeldig mye i str 62 og 68 .. Så måtte ut å ha nyødt str også :-)

så har jeg en del i str 2-4 mnd, kose busker osv. -sånnetynne myke ..

Skrevet

jeg fikk barn i feb, og vil bare tipse litt om min erfaring.

- først av alt: kjøp omslagsbodyer/"kimono"-modell i de minste størrelsene (også nå i str 68/74 er det det beste for både mor og barn her i gården...). Ikke kjekt å skulle tvinge noe over hodet på en liten nyfødt.

- ellers så hadde jeg en del bodyer i str 50/56 og de varte ganske så lenge syns jeg - iallefal 1 mnd og mer. Og jenta mi var 52cm lang...

- str 62 var for vår del en størrelse som varte ca en uke og to, hehe...hun vokste masse akkurat den tiden, og mye ble dessverre lite brukt.

- får dere mye i 62/68 vil jeg anbefale å få byttet en del til 74.

- du trenger sannsynligvis mer bodyer enn bukser.

- kjoler er "håpløst" til babyer...(fikk mange i gave) - de kryper bare opp under armene, og blir omtrent ikke brukt her.

Skrevet

Jeg er førstegangs og har kjøpt inn 2 omslagsbodyer i str 50, og 2 i str 56 + strømpebukser. Har allerede fått strikk som skal brukest som hentesett, ellers har jeg fått to bodyer i str 62..

Har ikke tenkt å kjøpe noe mer (har blitt frarådet av venner/familie med erfaring), og regner med jeg får MYE. Det jeg mangler sender jeg sambo eller mor på oppdrag- eller venter til jeg selv vil handle ;-)

Slapper veldig av på dette området, men har allerede planlagt en del ting jeg skal ha etter fødsel!

Skrevet

Jeg er andregangsfødende, venter en gutt den12. juli. Jeg er 174 og pappaen er 180, så tror ikke alltid på det at lengda på babyen stemmer overens med høyden på foreldrene....

vår første var en jente. hun var 47 cm da hun ble født. Vi brukte 50 i ca 1 mnd. og 56 enda lenger. Jeg anbefaler at du kjøper så du har iallefal 3 sett med bukse/genser eller sparkebukse. (jeg synest sparkebuker er best, da genser/jakke ofte vil skli opp...) Bodyer kan du trenge flere av. Og ja, kinomo-åpning....Tips: ikke ta av lapper og vaske det opp, er du i tvil kan du bytte det i en større str. Dette ser du når barnet kommer, og hvor langt h*n er.

Lykke til :)

Skrevet

Begge våre gutter har vært 52 cm lange, og vi brukte str 50 i 3-4 uker, 56 var ALT for stort de første ukene, så jeg har kjøpt inn 3 kort erma bodyer, 4 lang erma, 7 ulike bukser, 1 shorts, 2 "jakker", 5 pysjer:) så får vi supplerer etterhvert!!! Får nok litt i større str, så vi får se når vi trenger større str, de vokser så ulikt disse små kroppene!!!

(har termin 21 juli...)

Skrevet

Min første var 48 cm og brukte str 50 til han var 2 mndr. Men denne ungen kommer jo aldri ut, så han blir vel større enn storebroren var.... Jeg har et par bodyer i str 50, jeg har gitt bort nesten alt etter storebror (vi skulle egentlig ikke ha flere). Men får vel kjøpe noen hvis det viser seg at han er mindre enn jeg tror.

Skrevet

Mine har vært 53-54-53 cm ved fødsel og gått rett i str 56.

Men det er ikke mange dagene, så er det over i 62.

Denne gangen har jeg handlet mest i str 62.

Skrevet

Med andre ord: Det er jo helt umulig å vite hva man trenger og hvor lenge man blir å bruke de minste str :) Har og vært veldig i tvil på hvilke str jeg skal gå for, hvor mye av hver osv. Har arvet en del og kjøpt et lass, så kommoden er relativt klar uansett hvilken str denne gutten kommer i :) Hentesettet er i 50, ellers har jeg kjøpt 2 bodyer (omslag) fra HM, og har arvet noen sparkebukser i denne str. Ellers har jeg sel kun kjøpt f.o.m str 56. Håper han kan bruke den str en stund, siden jeg har så mye av det. Men det skal sies at det er stooor forskjell fra butikk til butikk på str. Sammenlignet to bodyer og to bukser jeg hadde kjøpt og det ene settet var flere cm mindre og smalere enn det andre..

68 og 74 synes jeg blir for voldsomt å kjøpe så tidlig, så det dropper jeg. får håpe jeg får litt i de str i gave... litt vanskelig det tipset med å ikke ta av lappene på klærne, iallefall hvis man har kjøpt en del unserveis. De fleste har jo salg i sommer og tar sikkert ikke i mot "gamle" klær.

Skrevet

vesla var 48cm når hun ble født, vi bruke str 50 i ca 2mnd og brukte egentlig alle str veldig lenge, 74-80 ble vel brukt i 1år. hun blir 3år i august og bruker enda mye i 92, men har begynt å handle inn 98-104 for at hun ikke skal vokse fra det så fort.. så hvordan de vokser er nok veldig ulikt.

venter nå en gutt å regner med han kansje er litt str men har fortsatt kjøpt litt i str 50, greit å ha noe passelig de første ukene, ellers har vi arvet veldig mye så komoden er full av både, 50,56,62 og 68.. så kommer jeg til å handle litt mer når han er født å ser hva vi trenger i hvilken str. ellers vil vi vel få en del gaver også.

men bytt litt av det dere får i gaver i forskjellige str, husker jeg angret på det med vesla, at jeg ikke byttet så jeg hadde litt i forskjellige str.

vist du kjøper klær på h&m pleier de være ganske så grei på det med byttingen, har byttet klær der som var kjøpt for 1/2 år siden tilogmed 1år siden fikk vi byttet siden lappen var på.. så de pleier å være greie der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...