Gå til innhold

Har kjøpt MASSE brukt lego, nesten for mye, men det må vaskes. Hvordan vaske det enklest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt to flytteesker fra IKEA fulle av lego, rusk og hundehår.

Men det var billig.

Forrige gang jeg vasket lego kastet jeg det i oppvaskmaskinen med Sun vaskemiddel på 70grader. Da ble en del klosser bleket, så det vil jeg unngå nå.

Hvordan vasker dere.

Skrevet

Sun vaskemiddelet er veldig strekt, det er derfor de bleker klossene.

Mener på at bakterier og slikt drepes ved litt over 60 grader, så hva med å prøve uten vaskemiddel?

Skrevet

Hva med å legge det i litt zalo vann og spyle det i dusjen?

Skrevet

Eller om hun over her sier ta det i maskinen men uten sun?!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet at moren til ei venninde av meg (som drev bhg) putta det i sengetøy og slang det i vaskemaskina...

Skrevet

Ja hadde mistanke om at det var Sun'en som ødela. Men det er ikke første gang jeg brukte det, og det har gått bra tidligere. Tar bare ikke sjansen med så mye lego.

Noen som har prøvd vaskenett og vaskemaskin?

Bråker nok en del, men tåler maskina og klossene medfarten????

Vaske for hånd er iallfall utelukket.....nesten, det er jo mannen som vasker den, he he.

Skrevet

Men faller det ikke ut av sengetøy da? Blir jo ikke helt lukket.

Sengetøy har jo en tendens til å spise opp alt det vaskes sammen med, men hvis jeg putter noe som er meningen at skal vaskes inni det spytter det vel ut med en gang.

Skrevet

Jeg har god erfaring med sengetøy-trikset. Ta en strikk rundt åpningen så er du safe :)

Skrevet

Oki, kanskje vi skal teste det da.

Mer møkkete blir det jo ikke :o)

Skrevet

Brun sånne bh-poser i stedet for sengetøy:)

Skrevet

Det er så mye lego at med mine 4 måtte vi nok kjørt maskina 20 ganger for å få vasket alt.

Det var det første jeg tenkte på, men det var før jeg viste hvor mye lego det var.

Skrevet

Putetrekk med glidelås ;)

Skrevet

Jeg putter det i et dynetrekk og knytter godt igjen eller tar en strikk rundt før jeg putter det i vaskemaskina. Driver familiebarnehage så lekene vaskes ganske ofte. Legoen er like fin enda!

Skrevet

Vi har en ballhuske på min jobb. Ballene vaskes i nett i vaskemaskinen. Vil tro det fungerer like greit med et dynetrekk, men ulempen med det er vel at hundehårene blir værende inne i trekket?

Skrevet

Jeg har brukt sånne vaskeposer, sånne for å ha bh'er i, og puttet det i vaskemaskina. Du trenger en del poser da, eller vaske legoen i flere omganger men rent blir det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...