It's all about me Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Har kjøpt to flytteesker fra IKEA fulle av lego, rusk og hundehår. Men det var billig. Forrige gang jeg vasket lego kastet jeg det i oppvaskmaskinen med Sun vaskemiddel på 70grader. Da ble en del klosser bleket, så det vil jeg unngå nå. Hvordan vasker dere.
Musemor med tre søte små Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Sun vaskemiddelet er veldig strekt, det er derfor de bleker klossene. Mener på at bakterier og slikt drepes ved litt over 60 grader, så hva med å prøve uten vaskemiddel?
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Hva med å legge det i litt zalo vann og spyle det i dusjen?
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Eller om hun over her sier ta det i maskinen men uten sun?!
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Vet at moren til ei venninde av meg (som drev bhg) putta det i sengetøy og slang det i vaskemaskina...
It's all about me Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2010 Ja hadde mistanke om at det var Sun'en som ødela. Men det er ikke første gang jeg brukte det, og det har gått bra tidligere. Tar bare ikke sjansen med så mye lego. Noen som har prøvd vaskenett og vaskemaskin? Bråker nok en del, men tåler maskina og klossene medfarten???? Vaske for hånd er iallfall utelukket.....nesten, det er jo mannen som vasker den, he he.
It's all about me Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2010 Men faller det ikke ut av sengetøy da? Blir jo ikke helt lukket. Sengetøy har jo en tendens til å spise opp alt det vaskes sammen med, men hvis jeg putter noe som er meningen at skal vaskes inni det spytter det vel ut med en gang.
FruTB Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har god erfaring med sengetøy-trikset. Ta en strikk rundt åpningen så er du safe
It's all about me Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2010 Oki, kanskje vi skal teste det da. Mer møkkete blir det jo ikke )
It's all about me Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2010 Det er så mye lego at med mine 4 måtte vi nok kjørt maskina 20 ganger for å få vasket alt. Det var det første jeg tenkte på, men det var før jeg viste hvor mye lego det var.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 25. juni 2010 #13 Skrevet 25. juni 2010 Jeg putter det i et dynetrekk og knytter godt igjen eller tar en strikk rundt før jeg putter det i vaskemaskina. Driver familiebarnehage så lekene vaskes ganske ofte. Legoen er like fin enda!
trollmor & trollungene Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Vi har en ballhuske på min jobb. Ballene vaskes i nett i vaskemaskinen. Vil tro det fungerer like greit med et dynetrekk, men ulempen med det er vel at hundehårene blir værende inne i trekket?
Groosalugg Skrevet 25. juni 2010 #15 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har brukt sånne vaskeposer, sånne for å ha bh'er i, og puttet det i vaskemaskina. Du trenger en del poser da, eller vaske legoen i flere omganger men rent blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå