Gå til innhold

hvor langt var dere på vei...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh pris deg lykkelig for at du ikke er kvalm, det er noe dritt. Jeg var ikke kvalm før jeg kom til dag 6+1 men har vært det siden (er nå 8+5). Første uken var det en slags kvalme jeg kunne "spise bort", men fra uke 7 har jeg spydd flere ganger til dagen og vært aktiv sykemeldt. Helt umulig å spå hvordan dagen blir :( Så ikke bekymre deg, men nyt det! Jeg har flere venninner som har gått hele svangerskapet uten å være kvalm :)

Annonse

Ikke vær bekymret for at du ikke er kvalm. Vær heller takknemlig. Jeg har i begge svangerskapene blitt kvalm i uke 3. Med første spydde jeg også 10-12 ganger i døgnet. Men nå er jeg evig lykkelig over at jeg bare kaster opp en- to ganger om dagen:)

Gjest LilleDina + 2englebarn

Stol på meg, den kvalmen er ikke noe å trakte etter! Forige svangerskap var jeg så kvalm at jeg kastet opp minst 3 ganger pr dag, fra jeg var i uke 4-15.. Raste ned rundt 25 kg på den tiden.. Fikk ikke i meg en mat bit, og veldig lite drikke.

Denne gangen er jeg 6+4 og bare små kvalm om morgenen, og priser meg lykkerlig for at det ikke er værre.

Men for å roe deg ned da; det er ikke alle som opplever kvalme, det er faktisk dem som kan gå hele svangerskapet uten kvalme. Derimot har jeg hørt det er mer "normalt" at kvalmen kommer mellom uke 6-8. Så om du er uheldig og får den, så er den nok like om svingen!

Annonse

Jeg fikk ikke kvalme før nærmere 10 uker (og ikke så veldig ille heller). Ble gradvis borte i løpet av uke 13, så ikke så langvarig for meg.

Og for å berolige deg: jeg merket INGEN symptomer i det hele tatt hverken denne gangen eller forrige gang før etter 8 uker, og sist fikk jeg en frisk og fin gutt, og denne gangen har jeg så vidt begynt å kjenne spark, så alt ser ut til å være i orden.

Bare slapp av, for det er ikke så mye man kan gjøre fra eller til akkurat nå...

Titter innom fra 2. trimester.

Jeg er fullgåtte 27 uker i dag og har ikke vært kvalm en dag!

Vær takknemlig for at den lar vente på seg. Det er ingen regel at du må bli kvalm. Nyt det så lenge du slipper, for plutselig kommer den som kastet over deg.

Heia..

Ikke bekymre deg, NYT det. Er 6+5 i dag, vært små kvalm i 4 dager og bare lyst å sove. Foreløpig kan jeg spise el gå det bort, men jeg husker at i sist svangerskap slo kvalmen til for fullt i uke 8 og varte til uke 13, men heldigvis kastet jeg ikke opp.

Krysser fingrene for at du slipper;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...