juli83 Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Vasker dere nye dyner og saueskinn? Er usikker på prosedyrene her Har bestilt ny madrass til sengen, men til vuggen skal vi bruke en som er brukt på en annen unge. Noen tips om hvordan jeg kan rense denne? babyen skal uansett ha laken, samt saueskinn oppå den igjen, så blir ikke å ligge direkte på madrassen..
Gjest Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Dette lurer jeg og litt på... Om nye dyner må vaskes eller om det holder å lufte de godt... Ang saueskinn så ligger jo ikke ungen direkte på skinnet, så det holder kanskje med litt god lufting før bruk?!.. Til vuggen skal jeg bare kjøpe en ny skummadrass å skjære til Om du har en ordentlig madrass (dvs noe mer enn bare billig skum;)) kan du kanskje legge den i fryseboksen et par døgn? Ikke vet jeg.. Får håpe noen har gode tips ang dette:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Her arver lillegutt både madrass, dyner og saueskinn fra storesøster. vi har vasket trekke på madrassen samt luftet godt og det samme med saueskinn og dyner/puter. jeg vasket ikke de nye dynene når storesøster fikk de, men jeg luftet de veldig godt det samme med saueskinn
...venter... Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Vasket ikke saueskinn da det var nytt, men dere kommer til å vaske det noen ganger vil jeg tro. Gulp, og litt bleielekasjer kan fort forekomme. Mine har vært like fine etter vask, så dersom dere ønsker å vaske det i forkant er det ingen problem. Madrass ville jeg ikke vasket/renset, dersom det ikke var et spesielt behov. Sengetøy vaskes jo... Dyne har jeg alltid hatt to av, for de må jeg vaske av og til, og da er det greit med reserve.
b77h Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Luftet alt godt først. Kjøpte saueskinn fra Nøstebarn som jeg visste var produsert uten giftige kjemikalier, derfor helt unødvendig å vaske. Og rens aldri ting som babyer (eller gravide) skal bruke rett etterpå - under prosessen v rens brukes det masse, giftige kjemikalier som henger igjen en god stund etterpå. Og vask klær ol m produkter uten parfyme ol.
juli83 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2010 oi, jeg hadde tenkt å levere saueskinns posen som vi arvet fra søsteren min på rens.. tenkte det var det smarteste siden to barn har brukt den. Men jeg bør altså kun vaske den?
b77h Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 jeg skal ikke påstå det, men ville vært forsiktig. evt gjøre det lenge før den skal brukes og lufte den godt etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå