Meg og alle gutta Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Hadde ganske så høye symfysemål rundt uke 25/26. Da lå det på 28cm. Tok UL og alt så bra ut, passe stor baby og litt mer fostervann enn gjennomsnittet, men ikke noe farlig. De siste 3 kontrollene har symfysemålet ligget på 29 cm. Var på en ved 28 uker og en ved 30 uker og den siste i dag hvor jeg er 32+2. Er det ikke rart at magen kun har vokst 1 cm siden uke 25? Ble litt egstelig, men legen mente vi skulle se ann i 2 uker å ta en kontroll til da. Jeg tok en tlf til sykehuset (bærum) for å høre hva jordmødrene der mente. Men de skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente, for de var mer opphengt i at jeg lå jo på den røde streken nå, så symfysemålet mitt var bra i forhold til den uka jeg nå er i.. Er det normalt at magen slutter å vokse noen uker.. At det flater ut liksom?
Lirgen Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Hei. har selv litt "flatt" SF mål, og føler vel ikke at magen har vokst noe særlig på flerfoldige uker. Her låg SF målet mitt over rødstreken frem til uke 29, etter dette flatet det ut og ligger fortsatt under rødstreken. Men mitt kommer nok av lillemor som har snudd og festet seg. for ekstra kontrollen vi var på på sykehuset i uke 34 viste at hun var faktisk 5 % over gjennomsnittet, så selv om ikke magen er superstor så har iallefall lillegull i magen det bra :-) Viktigste er at du kjenner liv, men om du er bekymret så tar du en tlf og forklar på nytt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå