Gå til innhold

Hvorfor kan ikke en 3 åring sitte i ro under middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Makk i ræva eller er det noe annet?Hvordan få en unge til å sitte i ro uten å tulle seg å falle på gulvet?Jeg står med ryggen til å storesøster sitter ilag med lillesøster å spiser å plutselig faller lille jenta mi på gulvet å skriker å griner,vann utover gulvet,andre gangen jeg må tørke opp vannet etter henne i dag.Hun har det bra men jeg ble bare så sint att jeg bannet å steikte om att ikke storesøster følger med å ikke lillesøster kan sitte i ro.Må jeg bruke den greien forran stolen for att hun skal sitte i ro eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal prøve å forklare hva som har fungert utmerket hos oss. her i huset syns ungene det er veldig stas med stearinnlys på bordet for å ha det under middagen må man jo sitte i ro for flammer kan være farlig. det jeg gjorde var å tegne en tykk strek omtrent midt på lyset. når måltidet starter tenner vi lyset. hvis jentene tuller og tøyser og ikke klarer å sitte i ro blåser jeg ut lyset. målet er å brenne lyset ned til streken. når streken er brent nedd kommer det en premie. det kan være alt fra gave til en tur i badeparken kino eller lignende. premien er alltid en overaskelse. dette har resultert i lange hyggelige middager. for jo lenger de sitter jo lenger ned brenner jo lyset.

lykke til

Skrevet

Til HI -

høres ut som du bør roe deg ned - man kan da ikke bli irritert og banne over en sånn ting!

Du må gå foran som et godt eksempel og skape en god og trygg situasjon rundt matbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...