Beppa Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Hvor mye spiser en baby på 5 mnd pr. måltid? Noen som vet? Har aldri prøvd å gi henne på flaske før,men skal bort en dag og da kan det være greit å vite hvor mye hun ca.spiser.
Ccathrine Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Du regner det ut ved å ta 15% av kroppsvekten og fordeler det på antall måltid i løpet av dagen så vet du hvor masse hun spiser. F.eks. Min sønn er 5300gram / på 100 x 15 =795 det er dagsbehovet has. Spiser ca 7 måltider om dagen. 795/7= 113ml per måltid
mamman til to gutter Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Den regelen gjelder bare med erstatning, når man gir morsmelk vil det variere veldig fra baby til baby, så du må nesten bare prøve deg frem. DU må jo uansett vite at babyen tar flaske før du skal bort, så da får du jo litt inntrykk av hvor mye du må pumpe også. Jeg har pumpet så mye jeg klarer de første gangene vi har gitt flaske og da har jeg etterhvert funnet ut ca hvor mye som er passe til hvert måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå