Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille datter på ni uker har blitt sår i halsen, akkurat i hudfolden som nesten aldri får luft. SÅret har begynt å væske noe voldsomt. JEg prøvde å å sitte å blåse litt på det for at det skulle tørke litt, men det væsker raskere enn jeg klarer å holde området tørt på. Jenta blir og veldig urolig av at jeg holder på der. Hva skal jeg gjøre??? Jeg er redd at det svir for henne eller at det skal bli sopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan prøve å ha på litt potetmjøl, berre bittelitt, og blås vekk det som blir til overs...ikkje noko særleg om det klumpar seg... funkar fint på sår hud

Skrevet

Enig med hun over. Når du har blitt kvitt det så viktig å holde området rent og jeg bruker en fet krem når det begynner å bli rødt så unngår vi sår.

Skrevet

Jeg prøvde med potetmel, mulig jeg hadde for mye for det klumpet seg voldsomt. Vet jo ikke om det funket, men området ble ikke tørt. Potetmelet ble bare kleimete og jeg var redd det skulle irritere så jeg tok det bort.

Nå har jeg bare vasket og tørket området.

Hadde samme problemet bak ørene hennes en liten periode. Da vasket jeg, tørket og hadde krem på. I tillegg blåste jeg henne bak ørene så ofte jeg kunne. Skulle gjort det på halsen og, men området er ikke like tilgjengelig som bak ørene. Ørene ble fin etter bare noen dager.

Skrevet

Det samme skjedde med jenta mi når hun var på samme alder. Kjøpte Inotyol på apoteket. Vidunderkrem!!!! Hjelper ikke bare med fet krem, gjorde ihvertfall ikke det hos oss. Inotyolen stenger fuktigheten ute, og vips etter noen dager er det bra igjen!! Kan også brukes på bleieutslett:)

Skrevet

Ja, det burde du:) Er en litt "seig" krem. Enkel å smøre på, men må vaskes av med olje. Men det er det så absolutt verdt. Tror det tok bare en dag før det sluttet å væske og noen få dager etter det til det var helt bra igjen!

Lykke til:)

Skrevet

Talkum brukte jeg, og han ble bra ganske fort.

Skrevet

vask med vann og blås tørt med føner før du har på litt talkum, blås vekk slik at det ikke klumper.

gjenta flere ganger pr dag. du kan også legge en stoffbit( tynn bomull) eller kompress i mellom.

fet salve kan også funke ja :)

Skrevet

Hvis du er forsiktig med mengden talkum, så blir den ikke klumpete.

Skrevet

Hvis det er veldig rødt og hissig kan det være kommet sopp i det allerede. Da er daktacort veldig bra. Er vekke på en uke... Men den må du få resept på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...