Gå til innhold

Når man jobber 50%; er det da 4 timer pr dag, eller 3,75??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at det er 3,75 timer pr dag, siden vanlig arbeidsdag er 7,5...

Fortsetter under...

Skrevet

Eller to fulle dager én uke, så tre fulle dager neste uke.

Skrevet

eller 2,5 dager hver uke, eller fullt annenhver uke. 50% sier ikke så mye om arbeidstidene...

Skrevet

Jeg skal jobbe halve dager, etter anbefaling fra legen. Arbeidsgiver sier at jeg da skal jobbe 4 timer pr. dag...Er det pga. at jeg da ikke har krav på betalt kaffepause, kanskje...?

Skrevet

3.75 uten pause og 4 timer inkl 15 min pause.. vanligvis jobber man 8 timer inkl 30 min pause

Skrevet

Full arbeidstid kan være både 40 og 37,5 time i uka. Pauser kommer i tillegg med mindre de er på maks 20 (?) min og du er tilgjengelig hele tiden.

Annonse

Skrevet

Blir det ikke 3 t 45 min pr dag, der jeg arbeider har vi rett på pause dersom en arbeider 5t el mer.

Skrevet

Kommer an på om du har betalt eller ikke betalt pause. Har du betalt pause blir det 4 timer.

Skrevet

Leverte jobbsøknad idafg på en plass der de søker etter en til 50% stilling. Fikk beskjed om at det var 4 timer på kveldstid og en del Lørdagsarbeid.

Skrevet

Du får si at du ikke forstår hans utregning og be han vise deg hvordan han får det til å bli 4 timer.

Vanlig arbeidstid er 37,5 timer i uken og 7,5 timer pr.dag.

Det blir 3 timer og 45 min.

Jobber man 5 timer eller mindere pr.dag har man ikke rett på pause.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden her, men jeg jobber 6 timer og 15 minutter 2ganger i uka, og 6 timer 1 dag i uka.... med betalt lunsj. Og jeg har da 50% stilling?? eller har jeg blitt lurt?

Skrevet

Kanskje det er fordi jeg har en 10 min. lang kaffepause, da...? Og er det ikke forskjell på å ha en 50% stilling, og å være 50% sykemeldt?

Hmmm...vanskelig, dette her...

Annonse

Skrevet

Men sånn egentlig burde verken du eller arbeidsgiveren være så nøye på det kvarteret, tenker jeg da. Som du sier, det er forskjell på å være sykmeldt 50% og å ha en 50% stilling. Hadde jeg hatt deltiddsstilling ville jeg selvsagt ikke konsekvent ha jobbet et kvarter for mye om dagen.

Men om man er halvt sykmeldt og uansett får full lønn, bør vel spm være om det kvarteret utgjør noe fra eller til for deg eller arbeidsgiveren din... HVis du er sliten og vil hjem, bør du få dra hjem. Orker du et kvarter til, kan du bli et kvarter til.

Skrevet

Egentlig enig med deg der! Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle for meg:) Men dersom jeg jobber lenger enn jeg egentlig skal, så vil jo det si at arbeidgiver har meg gratis i et kvarter, fordi jeg da jobber litt av den tiden som Nav betaler sykepenger for!

Mener ikke å være pirkete, altså:) Bare begynte å tenke på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...