Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen andre her som har erfaring med dette?

Det føles som det er pga at huden strekkes, men synes jo ikke jeg har så stor mage ennå, er snart i uke 17, og har bare en liten kul.

Men den irriterende smerten i navlen har vært der i flere uker, og er tiltagende. Har aldri hørt om det tidligere..!?

Sikkert ikke farlig, men kunne være kjekt å få det bekreftet.., evt noen som har råd om kremer el.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også vondt i navelregionen rundt uke 17+/-. For min del føltes det som det var vevet som navelen var festet i som ble strukket, ikke selve huden..men det er jo så mange forskjellige vondter man har og for min del varte dette i et par korte perioder og er helt borte nå. Det går sikkert fort bort for deg og :)

Skrevet

Jeg har hatt sinnsykt vondt i navlen 2-3 ganger gjennom graviditeten, er nå i uke 27. Det varer fra en halv time til 1-2 timer. Det er så ømt og vondt at jeg nesten ikke kan ta på den. Som en krampe!! Men det går som sagt bort relativt raskt, og jeg aner ikke hva det er. Hadde det senest i går...

Skrevet

godt å høre at det ikke bare er meg.. Er 30 uker og har hatt dette i noen dager.. ikke før. Hos meg er sårheten/ vondt ved siden av navlen.. Kjennes ut som huden strekkes...ble litt bekymret..håper det går over da det er skikkelig ubehagelig.. Tar også gjerne mot gode råd..

Skrevet

Kanskje huden på magen din strekkes veldig fort? Magen vokser i rykk og napp, som barnet, så det kan være at du er i en voksefase nå.

Ikke at jeg vet det, jeg bare tenker ut ifra logikk. :)

Hvis du ikke smører magen, bør du kanskje kjøpe en god krem eller olje å smøre den, lårene og brystene med. da foreb ygger du strekkmerker også.

Selv har jeg kjøpt svangerskapspleieoljen fra Weleda, på helsekosten. Weleda-serien er utviklet for gravide og babyer, og skal være utviklet i samarbeid med norske jordmødre. Den er litt dyr, men den er drøy. Og jeg synes i alle fall den er veldig god.

Men du kan selvfølgelig kjøpe en rimeligere olje på apoteket. :)

Håper det går over til deg. Blir du veldig bekymret, og/eller det varer veldig lenge, ville jeg spurt lege eller jordmor på neste kontroll. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...