Gå til innhold

Må jeg koke vannet til snuppa hvis jeg kjøper Imsdal ol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 mnd, og helsesøster sa vi kunne begynne å øve med vann i tutekopp. Tenker mest på at det er et styr med koking på tur i sommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi var i Frankrike med vår lille jente på ca 7 mnd, valgte vi å IKKE koke vannet vi kjøpte til henne på butikken.

Det gikk helt fint, regner med Imsal er vel så bra som flaskevannet i Frankrike.

Men er du usikker er det jo ikke noe stress å hive alt vannet i en vannkoker og helle det over på rene flasker etterpå heller.

(Alle flaskene kokte vi derimot i vanlig vann).

Skrevet

Trenger du å koke vannet hennes i det hele tatt da, når hun er så stor? Kokte ikke vannet her når vi begynte med det som tørstedrikke. Hvis man bruker springvann i utlandet blir det jo noe annet, men ikke i Norge. Og iallefall ikke flaskevann? Høres veldig unødvendig ut:)

Skrevet

Imsdal og annet flaskevann er ikke renere enn det man får i springen i Norge. I noen tilfeller (noen steder i landet) er vannet i springen renere.

Skrevet

Mine sommerbarn har fått vann rett fra springen fra de har vært ca 1 mnd. En unge på 5 mnd putter jo fingre og alt mulig annet inn i munnen, så de tåler ganske mye nå...

Skrevet

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at vi ikke trengte å koke vannet til vesla, så lenge vi ikke hadde brønnvann. Hadde vi vann fra offentlig renseannlegg var det ikke nødvendig å koke vannet. Vesla her er 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...