Gå til innhold

Sevbruningskrem og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det har noe å si for den lille?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en link til et svar fra en lege på lommelegen.no som ikke anbefaler bruk av selvbruningskrem..

http://www.lommelegen.no/512032/selvbruningskrem-under-graviditet

Jeg vet at mange bruker slike kremer - og jeg har lest ett eller annet sted (husker desverre ikke hvor) at en jordmor sa at dette var et godt alternativ til å sitte å la seg grille ute i solen..

Så det er tydeligvis veldig mange ulike oppfatninger..

Jeg er ekstremt nøye på hva slags kremer/produkter osv jeg bruker nå når jeg er gravid (sikkert mer nøye enn mange andre..) og bruker derfor KUN kremer som er testet og anbefalt av allergiforbundet (og bruker derfor ikke selvbruningskrem selv..)

Skrevet

Lurte på dette jeg også....etter litt leting på nettet, fant jeg at det visstnok IKKE anbefales......heller bedre med solarium enn de kremene/serviettene.

Synd i grunn - jeg er blå på leggene og hadde trengt sånn selv.

Skrevet

jeg har spurt både jordmor og på hudpleie klinikker og de sa at det kommer an på hvilken krem man bruker. Nå husker jeg ikke hvilke man ikke skulle bruke, men Lancome sine var trygge å bruke. Jeg kjenner flere som har brukt selvbruningskrem uten at babyen har tatt noe skade av det, men det får jo være opp til hver enkelt hva man velger. Solarium er vel strengs tatt absolutt ikke å anbefale for din egen del. Jeg kjenner flere som har fjernet føflekk pga noe de trodde var lite soling, men som hudlegene reagerte på. Og en av mine beste venninner vet fortsatt den dag i dag ikke om det var kreft i den eller ikke, da det var 50/50 prosent sjangse.

Skrevet

Ja, det var litt synd ja:P Har aldri prøvd det før, men foreløpig har det ikke vært mye sommer vær her, og jeg blir fort brun på overkroppen, men beina er kritt hvite:p

Skrevet

Jeg bruker dove sin bodylotion med litt selvbruningskrem i. Jeg har også lest på nettet om dette, og fann ut at det ikke er farlig. Det som er, er at en kan reagere på det selv under graviditeten. At en kan få en allergisk reaksjon. Det skader ikke babyen...

Jeg bruker på beina, for der får jeg ikke farge..

Skrevet

Bruk av selvbruningskrem har ingen ting med fosteret å gjøre. Eneste er at man kan få lettere allergisk reaksjon når man er gravid! Hilsen min far som er hudlege!

Skrevet

alt man smører på huden vil selvfølgelig kunne påvirke fosteret.. problemet er jo heller at man ikke egentlig vet noe om dette. Men mange kremer inneholder mye "rare" greier som ikke nødvendigvis er veldig sunt å smøre på kroppen (parfyme, parabener (noen av dem i hvert fall) og andre kjemiske stoffer..)

Som nevnt over bruker jeg av denne grunn kun hudprodukter som er testet og anbefalt av astma og allergi forbundet!

likevel er det sikkert logisk å tenke at litt selvbruningskrem ikke skader noen.. så da må man vurdere selv hvor "hysterisk" man ønsker å være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...