Gå til innhold

hvor bo med barn i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tror dere at det er best å bo for barn? altså å vokse opp, gå i bhg, skole osv...

RØA eller NORDSTRAND??? (ikke søndre Nordstrand altså;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er veldig fint for unger å bo og vokse opp på Holmlia. Her er det mye grøntarealer, masse lekeplasser og mange fritidstilbud for barn og unge. Skolene her har ikke flere problemer enn de har andre steder, men de jobber med problemene og gjør forebyggende tiltak slik at ingenting topper seg, men det gjør kanskje også at man legger mer merke til ting. Mange skoler i penere strøk prøver i stedet å skjule ting.

Skrevet

Kan jeg bare spørre deg hva du mener med " ikke søndre Nordstrand altså).....?

Skrevet

Tror begge deler er veldig bra, men jeg kjenner best til Røa, så jeg ville valgt det. Veldig nære marka, sørkedalen, bogstad, bærum.

Også en veldig fordel med t-bane til sentrum, litt mer klønete fra Nordstrand. Synes Røa har utviklet seg veldig bra de siste årene med mange tilbud til alle.

Skrevet

Røa hvis jeg må velge. Ellers bor jeg på Ullern og syns det er koselig, til tross for snobbene;-)

Skrevet

Ingen av stedene. begge har alt for høy snobbefaktor. Vil anbefale Rustad! Rett ved østmarka, Østensjøvann, fantatsiek friområder, en skole som bokstavelig talt ligger ved inngangsporten til marka, barnehager som gjør det samme, akkurat passe blanding av alle tyopee typer mennesker! barnet kommer til å stortrives! Tre minutter til banen, bussen og resten av Oslo : )

Oslo er en fantastisk by! Lykke til, og våg og se utenfor områdene som er "fine"... ; o )

• 5 måneder senere...
Skrevet

Lindern hageby! Et helt fantastisk sted både for små og store :-)

Skrevet

Du kan like godt også kikke rett utenfor kommunegrensen til Oslo også - f.eks. kolbotn - det er 15 min med tog til oslo....

Skrevet

Røa og Norstrand er begge helt glimrende områder for barn, så dere kan ikke gå "feil". Så det er kanskje mer avhengige av å la avgjørelsen falle på voksenbehovene!

Røa er nærme marka, rolig, hyggelig, litt "50-talls". Et slags landet på Oslo vest. Små deler av Norstrand er jo ekstremt pengesterkt og preget av dette, men stort sett er jo også Norstrand et trivelig boligområde også for dem uten formuer av tosifret millionart og oppover. Nærme sjøen, en rask sykkeltur fra sentrum. Jeg opplever at venner av meg fra både Norstrand og Røa har sterke bånd til oppvekststedet sitt, mer enn mange andre fra Oslo (meg selv inkludert).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...