Gå til innhold

dere som bor i Oslo, og som kjenner litt til byen.!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tror dere at det er best å bo for barn? altså å vokse opp, gå i bhg, skole osv...

RØA eller NORDSTRAND??? (ikke søndre Nordstrand altså;)

Skrevet

ingen som har noe å si om den saken?;=)

Skrevet

Begge deler er veldig bra. Det kommer veldig an på hva du foretrekker, men jeg tror Nordstrand er hakket mer avslappet enn Røa, som er "beste vestkant". Vet om noen som bodde på Røa, og de var veldig fornøyde, barna er veloppdragne og greie...kjenner også noen som har bodd på Nordstrand lenge, og skryter veldig av hvor bra det er der.

Får nesten ta dere en tur begge steder og kjenne på atmosfæren, men det er ihvertfall flott begge steder.

Skrevet

Jeg ser faktisk litt annerledes på det. Røa er et traust nabolag på Oslos vestkant, og det er faktisk litt landlig og på ingen måte råflott. Mye rekkehus, halvgamle hus... Alle mine venner fra Røa er litt "harry" på en fin måte. Nordstrand er selvfølgelig stort, men tjukkeste Norstrand er mye dyrere og mer elegant enn Røa. Det er et innmari hyggelig nabolag altså, men mens Røa mest har vanlige folk, har Nordstrand (særlig Solveien) mye virkelig pengesterke mennesker med flotte eiendommer og mange dyre biler og alt det der. Mine venner fra Nordstrand er jevnt over mer snobbete en de fra Røa. Jeg liker begge nabolagene veldig godt, og ville ikke nølt med å flytte til noen av dem.

Skrevet

Nordstrand, uten tvil!!!!!!

Gjør som to tissefanter sier, gå tur i områdene og kjenn på hvordan atmosfæren er! Nordstrand er rolig og behagelig, skulle önske jeg hadde råd til å bo der! Bor i nabobydelen og går masse tur i området! Flere steder å leke, kjekt med søndagsturer!

Snart kommer det nye Lambertseter senteret, med bla vinmonopol :-D da slipper man å kjøre inn i bompengeringen for å kjøpe vin, hehe

Skrevet

Haha Nordstrand mer avslappet enn Røa? Hmm... den er jeg ikke helt med på. Nordstrand er jo vestkanten på østkanten.

På Røa er det store lokale forskjeller, men jeg synes ikke det er spesielt snobbete der. Begge steder er relativt usentralt synes jeg.

Jeg tror (utifra folk jeg kjenner som har vokst opp disse stedene og det jeg har hørt) at miljøet er litt hardere for ungdom på Nordstrand.

Hadde jeg måtte valgt, hadde jeg tatt Røa, men ville ikke bodd noen av stedene. Bor i Oslo selv.

Skrevet

Er så flott her på Nordstrand, vi flytter herfra nå (skal bygge hus i nabobydelen), men elsker stedet! Svært lite bråk, vakker natur, t-bane, trikk, buss eller tog overalt, det er det ikke på Røa! (Buss og bane - ja.)

Skrevet

Tusen takk for alle som har kommet med sine meninger:=)

Jeg har selv vært på begge stedene tidligere, og vet jo hvordan det ser ut osv... Men vet jo ingenting om eventuelt miljø, bhg, skoler osv...

Nå heller det litt mor Nordstrand altså, virker som om det er mange som trives veldig godt der:=) Jeg synes selv det virker som en nydelig plass oxo:=)

Men vi får jo se da, hvordan dette blir! Har en gutt på 4år oxo, så akkurat det med bhg og skoler er jo VELDIG viktig!

Kanskje noen her som har erfaring med det oxo?

Igjen takk for de som gidder å svare c,")

Skrevet

er ikke enkelt det der assa:=P

Skrevet

Har familie som går på skole på Nordstrand, fornøyde de! Jeg er vokst opp på den delen av byen så har endel venner fra området!

Hvor på Nordstrand er det dere tenker på? Stort område;)

Har familie i den berømmelige solveien, de er ikke blærete bare så det er sagt;)

Gjest sug lut
Skrevet

Nordstrand klarer du antakelig å kjøre hjem til i rushtida uten å få hjertestans, mens trafikken fra Smestad til Røa suger balle - i slowmotion.

Skrevet

Mitt inntrykk:

Røa: type to foreldre med gode utdannelser og jobber

Nordstrand: wannabe posh, mann med veldig god jobb, og hjemmeværende koner (som er busy med å administrere au pairen).

hehe, stemmer sikkert ikke, men mitt inntrykk.

Skrevet

De som bor på Nordstrand er jo liksom litt finere enn dem som bor rundt, som en annen sa - det er vestkanten på østkanten. Røa er på sett og vis motsatt - det er østkanten på vestkanten. Jeg hadde en studievenninne fra Holmenkollåsen, da hun var barn fikk hun ikke være sammen med de fra Røa. Der bodde rampen i følge moren...

Nordstrand har jo kortere vei til sentrum og kortere vei til sjøen, Røa kort vei til Bogstadvannet og Marka. Kommer nesten an på hva som er viktig for dere. Det er Steinerskole på Hovseter og så er det vel Montessori på Nordstrand. Befolkningsmessig er det vel stort sett folk med to brukbare inntekter eller med arvete penger, altså er det relativt mange med høy sosioøkonomisk status begge steder.

Jeg ville ikke likt at barna mine vokste opp i noe som meg føles snobbete og den faktoren er kanskje bittelitt lavere på Røa, men jeg ville nok ikke valgt noen av stedene. Men det var jo ikke det du spurte om...

Skrevet

nei altså det kommer nok alltid til å være veldig ulike meninger om dette her! folk har jo forskjellige behov og krav til bosted! Jeg for min del tenker først og fremst på sønnen min, så derfor er barnehage og skole noe av det jeg setter høyest! men så klart miljøet rundt oxo, for det skaper jo hvordan stemning det blir iforhold til det oxo!

Dere som bor på Nordstrand, hvor er det ålreit isåfall? altså hvor på Nordstrand mener jeg! jeg vil gjerne at det skal være gå avstand til barnehage og skole f.eks! slik at det ikke tar en halv dag bare for å levere osv...:P Og for at barna senere skal kunne gå selv, og da krever det jo SEFF at det er en BRA skole veg oxo!

Skrevet

Hvor mye penger har du;)???

Munkerud er jo endel billigere enn solveien for å si det slik!

Skrevet

Oberst Rodesvei/bernt knutsens vei er ett veldig hyggelig nabolag, ganske nærme bekkelaget og lambertseter, kollektivtransport messig ogsá veldig kjekt!

Skrevet

hvor mye penger jeg har? hm... en god del;=) haha... har tenkt til å leie i første omgang, fordi vi kjøpte et annet sted for litt siden, men trives ikke der! derfor vil vi flytte igjen! mest samboeren min som ikke trives så godt her, grunnet lang kjøreveg til jobb osv...

Skrevet

hvor på nordstrand da tro?? hm...

Skrevet

Dere har ikke vurdert Grefsen/Kjelsås da? Marka, Maridalsvannet, Grefsenkollen (oslo skisenter) osv.

Skrevet

Skal dere flytte fra oss allerede?? ;-)

Flott på Nordstrand, men husk at det er elendig barnehage dekning..

Skrevet

ikke bestemt at vi skal flytte ennå nei, men sambo synes det er lang pendle veg, oxo trives han ikke så veldig godt heller! han synes det blir alt for stille, og for dårlig kollektiv trafikk osv....

Men som sagt, ikke noe er bestemt! vi får jo se....

så på den linken som noen hadde lagt ut! var bra det, men har IKKE tenkt til å betale 20.000 i leie per mnd lissom;=)... d blir litt i meste laget!

Skrevet

Forresten, har du tenkt på ekeberg/bekkelaget? Det er ogsá ett supert område! Ekeberg feks er ogsá innenfor bompengeringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...