tiddeldiii Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Hei... Jeg har en baby på litt ove 7 mnd... jeg føler at hun er en veldig slitsom baby... det har hun vært fra dag 1.. krever veldig mye.... hadde kollikk de første 4 mnd... nå er det over, men hun krever mye fortsatt.. bir veldig fort lei av ting... begynner å grine nesten med en gang jeg legger henne ned på matten sin på gulvet for å leke med henne... jeg må hele tiden være kreativ og finne på nye ting hun ikke har sett eller gjort før for å holde humøret oppe... til tider er det vanskelig for meg å i det hele tatt få spist uten at hun først begynner å sutre for så å gå over i full katastrofe gråt. Hvis jeg går bort til henne og tuller litt, slutter hun... ååååh.. det er så slitsomt at det ikke er noe gøy. Jeg tror nok det er et sunnhetstegn at hun er så aktiv som hun er, men jeg skulle ønske hun var litt lettere å tilfredsstille så jeg kunne klare å roe meg ned og slappe av med henne. Jeg blir frustrert... når hun er slik føler jeg ikke at jeg klarer å få skikkelig kontakt med henne for hun sutrer nesten hele tiden. Jeg blir litt desperat og tenker at jeg må kjøpe alle mulige babyleker for å underholde henne. Jeg tenker at det beste ville nok være å flytte inn i et hoppeslott.. hehe.. Jeg lurer på hvordan hun er i forhold til andre babyer på hennes alder... er dette noe alle må regne med???? Hvordan opplever dere samspillet med babyene deres på ca. samme alder?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Jeg skjønner litt hvordan du har det. Vår jente er på samme måte. Har alltid vært en aktiv liten baby, som er vanskelig å "tilfredsstille". Vi trodde vi var heldig da hun ikke gjorde noe annet enn å sove de to første ukene. Men fra 14. dag har hun ikke ville sovet på dagen, ikke ville ligge for seg selv å se i lufta. Vi har bært på henne hele veien nesten, for å slippe å høre på gråting. Hun er 8.5 mnd og fortsatt ikke glad i ligge på gulvet. Hun er egentlig en veldig smilende og blid unge, så lenge hun får det på sin måte, og det vil si hun må helst få sitte på fanget, eller sitte i sofaen sammen med meg og da gjerne spise på nøkkelknippet mitt, fjernkontrollen,mobiltelefonen min eller en kjeks. Leker er ikke fullt så interessant. Hvis ikke går det ikke mange minuttene før hun sutrer. Jeg blir så sliten i hodet av all den sutringa. Får hun sitte i fanget og da helst hoppe og krype og klatre, så smiler hun og ler hun. Koselig altså, men slitsomt i lengden, ihvertfall når det er HEEEELE tiden. Dessuten er jeg redd for at hun skal bli treg i den motoriske utviklingen når hun ikke vil være på gulvet. Men det er vel bare noe jeg tror. Hun har lært seg å åle. Tenkte det skulle gjøre ting bedre, men neida. Helst vil hun ikke åle, hun blir sur hvis jeg "tvinger" henne til å åle seg fra A til B. Jeg har dessverre ikke gode råd å komme med foreløpig, annet enn at vi har det på samme viset her. Jeg er glad for at hun er så aktiv, oppvakt og nysjerrig, men skulle hun var litt mer interessert i å leke for seg selv på gulvet. Jeg føler at jeg får gjort så lite iløpet av en dag pga av dette (og jeg er ikke kravstor når det kommer til hva som bør bli gjort av husarbeid). Jeg kan jo selvsagt gjøre husarbeid mens hun sutrer, men det blir jeg bare ør i hodet ut av. Blir totalt distrahert Vi får bare satse på at de blir fornøyd når de begynner å gå hehe:)
b77h Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 babyene deres har nok bare stort behov for nærhet - og det er kjekkest og tryggest på fanget ;-) vil anbefale dere å kjøpe en slynge/bæresele. Det er helt genialt! Da får barnet nærheten de liker og trenger - og dere får to frie hender til andre ting. + sannsynligvis et roligere barn. min baby var veldig utrolig frem til 2 mnd, og kunne nesten ikke legge henne fra meg - men i slyngen roet hun seg og sovnet.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har et bæresjal, som går opptil mange kilo, men hun er egentlig for stor til å sitte i et sånt(aldersmessig. Hun er snart 9 mnd) Første månedene passer det fint med et sjal, men nå hadde hun sikkert ville hoppet like fort ut av det, som jeg hadde plassert henne der Regner med det går seg til med tiden Nå sitter hun faktisk på gulvet og ser på tv, bare synd hun aldri vil ligge, bare sitte Lurer på om i det hele tatt vil bry seg om krabbing da
November_rain Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Gutten vår er akkurat lik. Han skal helst sitte på armen heeeeele tiden. Å sitte på fanget er for kjedelig, å være i bevegelse er det eneste som teller. Det er til å bli gal av. Han er blid som en sol så lenge vi bærer på han, og sutrer/hyler hvis det ikke skjer nok rundt ham. Babyleker er heller ikke gøy, han leker heller med lekene til storebror. Han er nå 8 mnd, og har vært sånn fra dag 1. Og han mener også at tøffe gutter sover ikke på dagen. :-S Det bedret seg litt da han lærte seg å åle seg rundt, nå er det faktisk mulig å legge han fra seg noen minutter. Redningen her ble åpen barnehage. Der koser han seg. Det er tydelig at han trenger at det skjer litt rundt han. Og redningen for mor ble å begynne å jobbe igjen og overlate sutringa til far. :-) Jeg må innrømme at jeg har vært skikkelig misunnelig på de som har trillet rundt på sine små, sovende barn i vogn og ønsket at jeg kunne gjort det samme. Noen barn er bare mere krevende, og det vil helt sikkert gå seg til etterhvert. :-)
Overraskelsen Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Dere som har sutrebabyer som ikke vil sove på dagtid - kan det tenkes at de er overtrøtte og rett og slett overstimulerte? Regner med at dere sikkert har lest det dere kommer over om dagsøvn, men hvis ikke, så kan jo det være en tanke...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Vår sov ikke på dagtid frem til hun var omtrent 3-4 mnd. Hun sover mer på dagtid nå enn noen gang. Tror ikke hun trenger mer søvn, da hun sover omtrent 3 dupper på omtrent 1-2 timer. Så der sliter vi ikke lenger, men i flere måneder slet vi med søvnen hennes. Redningen ble å ta vogna inn og bruke den som seng både natt og dag Nå sover hun heldigvis i sprinkelsenga Men nå har jeg selvsagt prestert å bli gravid igjen, så når hun sover så er jeg også nødt til å sove. hehe Det er ikke alltid en dans på roser med disse små
tiddeldiii Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2010 Takk for alle innspill... det er på en måte en trøst å høre at jeg ikke er den eneste med krevende baby Babyen min sover vanligvis 1-2 ganger på dagtid (ca. 30 min til 1 time)... så tror ikke det er overtretthet som gjør henne sutrete.. men men...Det virker egentlig som at hun blir frustrert fordi hun ikke får til det hun vil, men det går seg nok til når hun lærer seg å krabbe skikkelig?
det er berre mordi Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Akkurat som å lese om jenta mi:) Hun sover også to ganger daglig, s det er ikke overtrøtthet, men er generelt sutrete og vil ha konstant oppmerksomhet og blir fort lei av alt hun gjør. Hun er 8,5 mnd nå, og har vært slik hele tiden:/ Må vri hodet hver dag for å finne på nye ting, for jeg blir smågal av de lydene.. Det eneste som får henne til å sitte stille og kose seg i eget selskap er når jeg deler opp litt pære i små biter, lar hun plukke og grise og spise selv. Da er det fred i deilige 20 minutter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå