Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 gutten vår på 10 mnd(7mnd korrigert) har spist middag en stund nå,og er veldig glad i det. men hvor mye skal jeg gi han egentlig? nå får han litt over halvparten av glasset og 60 ml NAN...han blir lei seg når det er tomt,men når han får flaska er det greit.. Kan han få hele glasset? men da tenker jeg,hvor mye skal han spise når han blir litt eldre da? og hvis han får hele glasset,skal han ha mindre NAN da?
Leandermamma Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Du kan jo helt fint tilby han hele glasset. Han spiser vel til han er mett. I stedenfor melk kan du jo gi han vann, men ser ikke noe i veien for at han kan få melken sin, selv etter å ha spist opp hele glasset.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Hun her får spise så mye hun vil og da gjerne hele glasset (hun er 8 mnd). Når hun gikk fra 6 til 8 mnd glass slet hun litt de første dagene, fordi det antakeligvis var mer mettende. Jeg tenker at etterhvert kan spise mer av den middagen vi lager, til hun bli mett. Jeg lar ikke vær å gi mat fra middagsglasset i tilfelle det skal bli for lite for henne senere. Da kan hun heller få dessert av noe slag
alenemed1. ♥ Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Tulla mi på 10 mnd spiser ca et halvt glass med middag, sjeldent hun vil ha mer så pleier og gi litt dessert ( frukt). hun får kun vann til middag. du kan fint gi han ett helt glass om han vil ha det, så kan du jo heller kutte ned på nan og gi vann isteden. flaska til middag var den første flaska jeg kuttet ut.
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2010 han blir mett etter han har fått flaska også,men skal gi han mer middag jeg,og se hvor mye han spiser da... gir han vann også,men skal det erstatte melka da eller? NAN er vel mer mettende enn vann regner jeg med.. men samtidig så er jo poenget at han skal drikke mindre NAN og mer fast føde og vann.. spiser grøt morgen og kveld,brød til lunsj og middag..får NAN til alle måltidene og det vannet han vil ha.. Takk for svar:)
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2010 ja også får han fruktmos i løpet av dagen også...
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2010 så hvis hun ikke vil ha så mye vann da blir det ikke noe mer da eller? redd for at han skal være tørst..men jeg tilbyr han vann mellom måltidene og.. ikke så lenge siden han begynte å drikke vann ordentlig..klarte ikke å drikke det før,satt det i halsen hver eneste gang,såpass at han sluttet å puste,og til slutt heiv han etter pusten kutta det ut i 3 uker...og nå drikker han det mye bedre. setter det litt i halsen enda, men ikke så ille som før,hoster litt bare nå.
alenemed1. ♥ Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 hehe oi det hørtes kanskje litt feil ut det at hun kun får vann til middag..hehe hun får vann hele dagen og så mye hun vil.. men hun får ikke noe melk til middag. Har alltid en kopp/flaske med vann på gulvet og hun er veldig flink til og ta den og drikke selv bare den står synlig. jeg var også veldig redd det ikke skulle bli nok veske iløpet av dagen men det er jo også mye vann i mat så de får i seg mer enn vi tror. Tulla her får 1 flaske med 200ml nan tidlig morgen , litt nan ca 30 ml til lunch og 150 ml nan til kvelsmat. ved siden av annen mat da såklart
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2010 jeg skjønte egentlig hva du mente hehe... det jeg mente var ; hvis hun ikke vil ha så mye vann til middag,så får hun ikke melk istedenfor? ;)hehe... hm...her får han 60 ml nan til hvert måtlid,spiser som sagt 4 ganger om dagen..sover natta gjennom uten mat. også vann mellom måltidene. han tar ikke koppen eller flaska selv og drikker,lener hodet bakover men løfter ikke flaska stakkars hehe...så han suger for harde livet på smokken på flaska,men kommer ingenting gitt.. så han ligger på fanget og koser med melka si på flaske og det er veldig kos for mamsen også prøve å kutte det snart kanskje? kan vel ikke ligge sånn på fanget når han begynner i bhg til høsten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå