Gå til innhold

Når vi er inne på dette med gjerrige venner, hva er din aller beste gnier historie???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere går noen steder med henne så spør: "har du lommeboken med deg"? For jeg har akkurat med meg i dag og kan IKKE legge ut for deg.

Eller hvis hun plutselig ikke har penger så bare si, beklager jeg kan ikke legge ut for deg.

Neste gang dere er ute så sørg for at hun bestiller først og så bestiller du og så uuuups så har du glemt penger og må låne av henne...Hvis hun maser om og få pengene tilbake så bare si at "du kan trekke det fra de mange tusen kronene som du skulder meg".

Eller du kan si det til henne sånn son det er: Du kan ikke drive og "låne" penger av meg og resten av gjengen når du ALDRI betaler oss tilbake og sleng med et ark der du har skrevet ned ALT det hun skylder deg og sleng med rentene. Og regn ut hvor mye beløpet vil rente seg om du må purre 1 gang, 2 ganger osv..

Få resten av venninne gjengen til og gjøre det samme... Ikke sikkert dere får tilbake pengene deres men mulig hun slutter og "låne" av dere.

Denne dama må stoppes og hun fotsetter så lenge dere lar dere utnytte.

Skrevet

Frokostquiz...

Skjønner hva du mener :) Og vil gjerne sette henne på plass... Men det er litt skummelt, vi har jo vært venner i 10 år. Jeg tror ikke vi er venner lenger etter jeg har tatt opp det med henne. Men akkurat nå betyr det jo kanskje ikke så mye, i og med at vi konstant unngår å ha henne med på steder hvor hun kan "loppe" oss for penger...

Du må bli med i gjengen min, tror du kunne fått skikk på henne ;)

Skrevet

Men samtidig er vel venner der for å si ifra når en virkelig driter seg ut og må få beina ned på jorda igjen....

Skrevet

22:46...

Jeg er så enig. Det er ikke spesielt oss hun holder på sånn overfor. Samme hvem hun er sammen med så snylter hun på dem på en eller annen måte. Kjenner ei som er "inngiftet" i familien hennes, og hun greier henne ikke...

Jeg har også prøvd meg på den med at det er jeg som har glemt penger, og en gang kjøpte hun faktisk en kaffe til meg. Men noen dager etter, bad hun meg kjøpe den tilbake til henne da vi møttes på cafe igjen. DEN husket hun! ;)

Skrevet

Enig! :)

Hadde det vært ei av de andre hadde det ikke vært noe problem å si fra. Måtte si fra til ei av venninnene våre en gang... ikke samme problem, men... Hun takket for at vi fikk opp øynene hennes osv. Jeg VET at det vil ikke skje i dette tilfellet... Men vi har snakket om det for ikke så lenge siden, jeg og resten av gjengen, og vi er enig om å ta dette sammen. Vi vet hun kommer til å bli skikkelig sint på oss! Men hvis det er det som skal til for at hun gjør noe med dette, så er det vel det... Kan jo ikke fortsette slik hele livet sitt.

Hun har alltid vært gjerrig, men nå snylter hun, synes det har gått for langt. Men det er ikke så lenge siden vi andre begynte å prate om det. Var egentlig litt greit å se at det ikke var bare meg som hadde et problem med dette. Vi får se hvordan det går... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...