Gå til innhold

Når vi er inne på dette med gjerrige venner, hva er din aller beste gnier historie???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noen år siden nå, men vi var en jentegjeng på 4-5 stykker som skulle leie film, lage noe godt å spise og kose oss sammen. Kjøpte også potetgull, rømme og dipmix.. Da vi skulle regne ut hvor mye hver enkelt skulle betale (vi var blakke studenter), ga venninna mi beskjed om at hun ikke likte dip, så rømmen og dipmixen måtte trekkes fra beløpet, og bare deles mellom oss andre..hehe :o)

Skrevet

dytter, dett er morsom lesning;)

Skrevet

Er noen år siden, men husker godt en dag en venninne ringte å lurte på om jeg kunne bli med å kjøre broren hennes ned til byen.. For da slapp hun å kjøre aleine hjem. Ja, kunne jeg jo... men hun ba meg huske på en 100 lapp i bensinpenger og bommen en vei. JAJØSS, kjør aleine du sa jeg bare ;)

Skrevet

Vel. Jeg og en venninne skulle på valen show. Jeg hadde betalt for billettene som kostet rundt 900 kroner. Hun sa hun skulle betale meg tilbake, men siden hun har dårlig råd sa jeg at det gikk bra. Jeg spanderte mao over 400 kr på henne. Senere den dagen skulle vi og en venninne til spise biff med tilbehør. Vår 3 venninne kjøpte biff mens vi to andre kjøpte tilbehør. Senere sendte en annen venninne av meg melding og spurte om vi skulle finne på noe sammen. Jeg hadde tenkt å invitere henne på middag, men da sa hun jeg hadde vært på Valen show med; " Ja, men hvis hun skal komme å spise får hun kjøpe sin egen biff da, vi har trossalt brukt masse penger på både biff og tilbehør" EH? Her hadde jeg spandert 450 kr på henne og det var et problem at det kom en venninne av meg som kanskje skulle spise litt? Jeg ble irritert. Irritasjonen toppet seg når mine to venninner hadde invitert ei annen som skulle kjøre de til byen etterpå, HUN fikk spise. Det skal sies at samme dag alt dette skjedde skulle hun også ha 100 kr tilbake av meg som jeg skyldte henne.. Jeg er ikke så gnien at jeg tigger 100 kr ut av folk, jeg spanderer BESTANDIG på mine venner.

Skrevet

ei venninne måtte betale tilbake de 5,50 kr hun skyldte sin mor... så mora fikk betalt tanta hennes de 20 kr mora skyldte henne.....

Skrevet

Den ene fadderen til jenta mi snakket så varmt om gaven hun hadde kjøpt til henne til dåpen. Snakket mye om hvor dyr den var og hvor mye mer hun brukte på jenta mi enn den andre fadderungen hennes. Det var et sølarmbånd til 200 kroner, så jeg må innrømme jeg er spent på hva den andre fadderungen fikk.

Sammer person skulle ha selskap med god mat. Vi andre venninnene dro å kjøpte bursdagsgave og gledet oss til en hyggelig venninnekveld. Det første som møtte oss (vi var to stykker som dro sammen) var: "Åh, det var synd det ikke var dere som hadde med dere ¨løken"

Det viste seg verten ikke hadde kjøpt noe av maten men delegert den over på de andre gjestene som skulle komme.

Skrevet

fy fader!! kjenner det bare koke innvendig her! Blir ikke dere pissed?

har heldigvis ikke opplevd noe sånt. Hadde jeg det hadde de hørt det altså. Driti dem ut hele gjengen. Faen for noe gjerrige folk! skulle aldri ha blitt født! maka"#¤%&¤#546¤¤&%¤#

Skrevet

Jeg lå over hos en vennninne av en venninne da vi var 15-17 år gamle. Jeg skulle sove på sofaen i stua, der lå det en stor plate sjokolade som vi hadde tatt hull på før de andre la seg. Jeg spiste den opp før jeg sovnet. Dagen etter fikk jeg melding fra hun som "eide" sjokoladen, hvor det stod at det var jo kjempehyggelig av meg å bare drite i at hun hadde betalt for den sjokoladen, osv.

Jeg måtte spørre mamma om penger så hun kunne få tilbake for sjokoladen sin. Mamma hadde bare en hundrelapp.

Jeg ga hundrelappen til henne neste dag på skolebussen og håpet at hun skulle bli litt flau når hun fikk pengene i hendene. Hun sa bare "takk" og gikk. Og jeg fikk ikke penger tilbake.....

Skrevet

dytt dytt... morsom tråd :) og litt tragisk

Skrevet

Det vet jeg en som gjør også. Begynner navnet på kusina di på S?

Skrevet

huff, det gjorde jeg en gang... Men det var ikke med vilje, jeg tenkte bare fullstendig feil! Har aldri vært så flau i hele mitt liv når jeg skjønte hva jeg hadde gjort, og tør den dag i dag ikke å kommentere eller unnskylde det jeg gjorde ovenfor de andre. Det er vel 8-10 år siden..

Skrevet

Jeg hadde en venninne som pleide å ringe og bruke meg som "klagemur" i en periode hun hadde det tøft med kjæresten. Greit nok. Mindre greit at hun ringte meg opp og sa med gråtkvalt stemme: "Hei, det er T. Kan du ringe meg?" Hun syntes det ble for dyrt å bruke penger på telefon... En dag gadd jeg ikke mer, og sa: "Nei, hvofor det? Du har jo akkurat ringt meg!" Men da hadde hun plutselig ikke tid til å snakke mer...

Skrevet

Å jeg har mange...

En kammerat av meg pleier alltid å betale med kort på kafe. Alle legger pengene på bordet inkuldert driks så sier han at han tar summen på kort og beholder kontantene. Han tjener penger på kaffen sin.

Vi skulle arrangrer julebord med jentene og alle skulle ta med seg en tng hver. Jeg regnet jo med folk skjønte at de skulle beregne til alle og at de viste hva som hørte til på ett koldtbort. Hun som skulle lage salat kom med en kinakål. Litt urettferdig for hun som kom med waldorfsalat og karbonader.

En venninne av meg spør ofte om vi skal en tur til byen. Det koster vel 70 kroner eller noe per vei i buss så det er jo litt dyrt. Hun syntes det er så greit når jeg kjører så vi slipper å betale for bussen. Sa forrige gang at vi kunne ta bussen så vi kunne betale for oss selv for det blir mye for meg å betale for bil, kjøring, bom og parkering alene. Nei da måtte jeg slutte å være så gnien. Har ikke vært i byen siden den gangen.

Har en kammerat som er svært gjerrig. Han er kjendis og tjener bedre enn alle i gjengen. Han kommer alltid sulten på besøk, han har alltid med seg 6 øl på fest og når han drikker opp spør han om noen har noe til overs, da vi hadde fest der (sjer aldri egentlig) så fikk vi en pose chips på deling og vi var 16 personer. Han er kjent for å være gjerrig da. Han fikk barn sist i gjengen slik at han kunne arve tøy og diverse fra oss andre. Sa han kunne kjøpe barnesengen for 200 kroner men da måtte han høre om de andre hadde en billigere en først. Nå er sengen solgt for 700 kroner.

Skrevet

Hehe, synes han hørtes søt ut jeg! :)

Men så har jeg en mann men null økonomisk sans, som jeg er veldig irritert på pga. penger akkurat i dette øyeblikk.

Jeg hadde vært veldig glad om min mann hadde vært litt mer lik din i dette tilfellet, 22:51 ;)

Skrevet

Kjenner ei som gir ting mannen hadde da han var liten i bursdaggave til ungene. Da eldstemann ble to fikk han senga som faren hadde hatt siden han var to og den ser jammen slik ut også.

Skrevet

Haha, vet du 23:41, noe sånt kunne jeg gjort den dag idag også altså! (Har sikkert gjort det før og) Men så er jeg fortsatt en fattig student, med venninner som sluker dip, salsa og guacamole i litervis omtrent ;)

Skrevet

En fantastisk mann du har. Slike skal man ta vare på! Hilsen en gjerrig mann som faktisk er Gjerrigknarken sjøl!

Skrevet

Jeg har et vennepar som ikke har felles økonomoi og som sitter ved kjøkkenbordet og teller kroner. De kan skylde hverandre 5 kroner og måtte betale den andre..!?? Hello? Og så kan de sitte ute på restaurant der den ene kan spise godt, mens den andre ikke kan spise for den ikke har råd.. Hva skjer da liksom?? :)

Skrevet

Huff, det finnes mange tragiske folk.

For endel år siden hadde jeg en venninne som vi hadde venninnekveld hos. Hun tok ansvaret med å levere filmen hun hadde leid, for hun skulle samme vei dagen etter. To uker (!) etter så jeg filmen liggende på bordet hennes, det hadde hun glemt. "Jaja" sa hun,"" det blir jo ikke så mye penger på hver da". Ga klar beskjed om at hun kunne betale de hundrelappene selv.

En annen gang spurte hun og typen om en felles venninne ville være med å hente en hund for moren. Venninna vår sa ja, men fikk seg en skyllebøtte underveis fordi hun ikke hadde tatt med bompenger.

Unødvendig å si at vi ikke omgås de lenger:)

Skrevet

Vet en som vannet ut brusen til barna, når det skulle grilles var det en kotelett til de andre i familien,to til han. Inviterte ofte folk med på tur- med bil eller båt , og krevde Mye penger for det

Skrevet

Tanten min har den beste og jeg tør nesten ikke skriv den her engang. Hun tar en fårepølse på skiven og skyver den foran seg til skiven er spist opp og pølsen er klar for neste skive. Hun sier det blir så god smak i brødet.

Naboen min er også ganske gnien. De har mange hundre tusen på konto og eier en hel del men likevel så teller han på kronene. Han har alltid med bensinkannen til båten så han kan fylle opp bensin når han kjører forbi ett billig sted. Vi bor rett ved en marina men der er prisen ganske høy (men for noen få liter så blir det jo ikke mye). De kjører kun til byen en dag i uka (5 km) for å spare km telleren og bensin. Kona er hjemmeværende så hun er jo bare hjemme resten av uken. Når vi er på besøk får vi en eventyr sjokolade på deling. Han sier klart ifra i kassa på butikken om varene er dyrer der enn ett annet sted for å få det billiger noe han ofte får faktisk.

Skrevet

er vel kanskje ikke for å være gnien at han vanner ut brusen til ungene? Heller smart synes jeg, da får de iallefall i seg litt mindre dritt og sukker ;)

Og det at han har en kotelett til de andre i familien og to til seg selv er vel fordi han spiser mer enn de andre??

Men det å invitere folk med på tur og kreve betaling er gnient. Men samtidig så er det litt frekt å ikke tilby seg å betale litt uansett. Jeg tar aldri imot penger for kjøring og sånt men setter pris på tilbudet om noen kroner

Skrevet

Ler meg i hjel;) Flere med historier eller????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...