Gå til innhold

Indusert fødsel... Trenger solskinnshistorier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Nå er jeg 11 dager over termin og jeg skal settes i gang søndag.

Jeg gruer meg noe inni hampen!! Har KUN hørt skrekkhistorier som inneholder ulidelige smerter og rupturer ut av en annen verden! Tang og vakum og KS. Hjelp!

Har to ukompliserte fødsler bak meg, så i utgangspunktet grua jeg meg ikke til denne, men nå derimot, har jeg en snev av fødselsangst tror jeg!

Noen som kan komme med hyggelige historier?

Nå renner faktisk tårene her... huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt selv jeg...

Kanskje litt feil å legge den på 3. tri.?

Skrevet

og nå gikk det plutselig opp for meg at jeg vel ikke får føde i vann dersom jeg må bli satt i gang!!

Ånei!! Det har jeg jo hatt lyst til siden dag 1!

Skrevet

nei du kan fint legge den ut her.. men det vil jo ikke alltid være brukere her som har blitt indusert før...

Jeg har forøvrig hørt masse solkinnshistorier om induserte fødsler.. Og det kommer jo helt ann på hvilken måte de setter deg i gang på.. tar de eks bare vannet, vil jo fødselen bli som ellers.. eventuelt at du kommer deg i gang med modningspille er også ganske naturlig.. Det er riedryppet som kan gi litt volsomme rier.

Men jeg ble satt i gang med 1ste etter at vannet gikk, og ingen rier kom. Ble satt rett på drypp siden jeg var så moden. Riene kom tett, men hele fødselen var over på 2 timer og 10 min. Litt intensivt, men hadde gjerne gjort det igjen.. ingen som vet om jeg fødte raskt pga av dyppet, men sjangsen er jo der for at jeg styrtføder naturlig.. og da blir det jo like intensivt uten drypp.. revna ikke noe nevneverdig, fikk kun 3 pyntesting..

Skrevet

Min første fødsel ble satt i gang, siden jeg begynte å lekke fostervann da jeg var 11 dager over termin. Jeg hadde 1 cm åpning, men var helt umoden, så de satt inn en modningspille kl. 16-17 på ettermiddagen. Jeg skulle egentlig få en til ca. kl. 22, men så ble det så fullt at vi måtte ut fra fødeavdelingen, og de skulle heller sette inn en ny på morgenen, hvis det ikke skjedde noe i løpet av natta. Vi måtte ligge på et rom på barsel (det var ikke morsomt å dele rom med en annen, og mannen min måtte ligge på gulvet). Rundt kl. 23 begynte det så smått og gjøre vondt. Kl. 01 var jeg moden men hadde fortsatt bare 1 cm åpning. Verken jeg eller jormora som stakk innom i løpet av natta skjønte at jeg var i fødsel. Jeg hadde veldig vondt, men fikk beskje om at det bare var maserier. Da kl. var 6 - 7 skjønte hun endelig hvor vondt jeg hadde det, og jeg dikk komme inn på fødestue, og da hadde jeg 7 cm åpning. Kl. 08.30 var det full åpning, og 08.50 ble gutten min født. Jeg brukte lystgass fra kl. 7 - 8.30, og sydde kun 1 sting, så min igangsatte fødsel er absolutt ikke noen skremselshistorie. Lykke til!

Skrevet

Jeg er bare her for å lese fødselshistorier og så innlegget ditt. Jeg har hatt tre indusert fødsler, dvs alle mine fødsler, og alle av forskjellige grunn. Jeg har ingenting å sammenligne med mot en normal fødsel, men jeg synes i bunn at mine fødsler har vært greie. Første og andre var "best" i forhold til smertene (hadde epidural med nr 1, ingenting med nr 2), nr 3 var smertefullt og de skulle sette epidural og fikk tid til det, men ingen tid å gi meg medisin. Problemet med nr 3 var vel at jeg hadde bekkenløsning (ikke hadde det med de 2 første) og at babyen, som var svær etter min mening, ble sittende fast under symfysen. Ikke så fast at de brukte tang, vakuum, osv, men hun satt der en stund og dét gjorde vannvittig vondt for bekkenet mitt. Ellers synes jeg alle fødslene har hatt smerte, ja, men ikke nok til at jeg sa "aldri igjen".

Nr 1: satt i gang med piller, gele, drypp og alt de hadde. Begynte søndag kl 21, ungen kom onsdag kl 0745. Gikk fra 2cm til ungen var ut på 45 min. Var ikke moden. (Fødte 31+0)

Nr 2: satt i gang ved å ta vannet. Ungen kom 2,5 timer etter vannavgang. Var moden og hadde åpning, hadde vært innlagt med truende for tidlig fødsel fra uke 26-29, og riene hadde aldri stoppet opp. (Fødte 36+2)

Nr 3: satt i gang med piller. Var ikke moden. Begynte onsdag kl 10, ungen kom torsdag kl 2150. Fødselen regnes som 5 timer og 45 min, etter at de tok vannet. (Fødte uke 41+0)

Vet ikke om dette var hyggelige historier, men for meg så var de ikke skumle fødsler. Regner fortsatt nr 2 som en drømmefødsel pga lave smerter og at det gikk så fort. Håper mine historier hjelper deg litt. :)

Lykke til! Dette kommer til å gå så bra. (Skulle ønske det var meg, har så lyst på en til. :-)

Skrevet

Hei,

Ville bare komme med en aldri så liten positiv historie med tanke på skrekken du sliter med nå :) Fødte min første på normal måte 11 dager på overtid - ankom sykehuset kl 6 på ettermiddag, fødsel over kl halv 11 på kvelden. Med andremann ble jeg satt i gang to dager før termin - dvs drypp i første omgang og så ble vannet tatt etter et par timer. Dryppet ble satt i 11 tiden på formiddag, fødsel var over kl halv 7 på kvelden.

Poenget mitt er at de to fødslene var omtrent akkurat helt like, hadde lystgass som hjelpemiddel - ellers intet. Begge ungene hadde fødselsvekt på ca 3600. (Angående rifter - sydde 4 sting med førstemann og aldeles ingen med nr 2 som ble igangsatt). Skal forøvrig ha min 3dje nå om 9 uker, vet at det venter noen smerter - men ser ikke mørkt på det lell :)

Håper du ble litt beroliget, ønsker deg lykke til på søndag - tenker det går helt fint :D

Skrevet

Jeg har tre fødsler bak meg nå... De to første startet av seg selv men begge var styrtfødsler der babyen hadde bæsja i vannet, fosterlyden gikk ned og ungen måtte ut fort m vakuum. Denne gang skulle jeg få lov til å bli satt i gang hvis jeg var moden 9 dager før termin slik at jeg kanskje kunne få en litt roligere fødsel. 9 dager før termin var jeg bare halvmoden - så slukøret måtte jeg vente en uke til...Da tok de vannet mitt. Gikk så 2 timer uten at noe særlig skjedde kun litt murringer. Etter å ha fått klyster og nesten like fort trykkt det ut igjen kom riene som julekvelden på kjerringa. Den velkjente styrtfødselsfølelsen som kroppen min lager. Rie på rie uten pause...men jeg var ihvertfall kommet på sykehuset og barna hadde noen å se til seg. Ved full åpning gikk fosterlyden ned som v de andre to fødslene så fødselslege ble påkallt og jeg tenkte i mitt stille sinn - jaja da var det vel sånn at jeg ikke klarer å føde selv. Men så tok fosterlyden seg opp og jeg fikk lov til å prøve å trykke. Jeg klarte å føde selv!!! Fødselsopplevelsen var helt fantastisk...jeg kunne gjort dette et par ganger til tenker jeg - men det er visst nok nå med 3 barn.

Jeg tenker at du sikkert er ganske moden siden du er såpass på overtid. Da holder det at de tar vannet og du vil sikkert få liknende fødsel som du har hatt tidligere :))

Masse lykke til!!!

Skrevet

Takk alle sammen for at dere tok dere tid til å svare:)

Endelig gikk den berømte slimproppen, så kroppen jobber med noe hvertfall! Godt tegn;)

sossi: er visst helt umoden, (men myk da), men håper kroppen jobber litt innen søndag!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...