moota m storebror&lillebror Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Og hva er det vanlig å ha til? Må de være store eller går det med middels?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 det er best om de er store synes jeg. Men ta noen poteter, lag et snitt i de, gjerne et kryss. Pakk inn i aluminiumsfolie. Sett i ovnen på 200 grader. Etter 45-60 min er de som regel ferdig (avhenger litt av hvor store de er da). Jeg digger å ha i kryddersmør , bacon, ost, rømme, skinke, mais, pepperoni, tacofyll.... Ja det meste kan jo strengt tatt brukes.
Noah 08. Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Bruker middels/store poteter lager et krysser på over siden,pakker de inn i folie og ca 30 min på 200 g. Har det til biff/annet kjøtt. Eller bare alene med hvitløkssmør,baconbiter eller rømme,nam!
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2010 Åååå jeg fikk lyst på det nå, men jeg skal jo ikke ha det idag =( Får lage det en dag snart tror jeg =P Takk for tips =)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 En litt annen vri: Kutt opp poteter i skiver. Kutt opp en fersk sjampinjong (usikker på skrivemåte) Kutt opp litt purre Legg alt sammen på aliminiumsfolie som du har smurt med smør. Krydre det og dryss over mais hvis du ønsker. Pakk det sammen og pass på at det ikke er huller noen plass, og sett det i ovnen i 30minutter på maks varme. Dette fungerer også kjempegodt på grillen, men der må det sjekkes av og til om når det er ferdig :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Pakker store poteter inn i folie, har de mitt i ovnen på 250-300 grader i ca 1 time. Jeg setter aldri kryss i dem, men vet at mange pleier og gjøre det;) Av fyll så har jeg; bacon,smør, grillkryder,mais, ost og rømme. Ellers så har jeg smakt alt dette men med berne (eller hvordan det skrives) saus. Godt det også. Neste gang skal jeg prøve med kryddersmør som ei over her foreslo. Egentlig kan du bruke det meste til, bruk det du liker av fyll;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå