Solmamma Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Har dere et ca klokkeslett som dere ammer? Hvordan gjør dere det hvis babyen sover kortere en normalt en dag. Venter dere til klokka er der, eller ammer dere rett etter at de våkner? Hvor ofte og ca når ammer dere? Hvor gammel er babyen deres?
ett til! Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 har bestandig amma med 3 timers mellomrom sånn cirka,oftere om det er økedager.kan ikke ha faste tider i døgnet for ikke et døgn er likt... ammer nå ca 5 ganger i døgnet og poden er straks 6 mnd og har begynt med grøt
Babyønske �� Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Her gikk det i amming hver 3. time døgnet rundt. Men det var gutten min som regulerte dette selv. Han fikk mat når han selv ville ha. Sånn var det fra dendag melka kom skikkelig i gang og til han begynte med 2 faste måltider sånn rundt 6- 7 mnd alder. Da kunne det gå litt lenger tid mellom hver amming, men han bestemte fortsatt selv når han ville ha.
b77h Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Her ammes det hver 2. time...selv om jenta er 4,5 mnd. Da er hun sulten igjen! Men sover godt gjennom hele natten.
mamman til to gutter Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 For at ammingen skal fungere best mulig bør babyen selv få bestemme når den vil ha mat. Tidligere anbefalte de å amme hver 3.time uansett og da var det veldig mange som ikke fikk nok melk, rett og slett fordi når babyen hadde økedøgn ol, så fikk man ikke til å øke nok fordi man ammet for sjeldent. Jeg har en sønn på ca 2,5mnd og han vil stort sett ha mat hver 3.-4.-time på dagen, av og til går det 2 timer mellom og andre ganger sover han fortsatt veldig godt når det er 4 timer siden sist og da lar jeg han sove en stund til, men hvis det går mye over 4 timer, så vekker jeg han så han ikke snur døgnet og sover lengre sammenhengende på dagen enn natta. På kvelden/natta hender det han sover opptil 7-8 timer sammenhengende.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Her ammer vi ca. hver 2-3 time på dagtid og dessverre også på natten.. Kan gå 4 timer også.. Ingen faste ammetider her nei, og han er 5 mnd,
mamma og my Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Her er det mini som bestemmer, og ikke klokka. Men han har det best når det går ca 3 timer mellom ammingene. Han er som regel sulten når han våkner når han har sovet lenge, og mindre sulten dersom han har kortere lurer. Han har de beste dagene når han har lange lurer, og spiser med ca 3 timers mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå