håpefull *er mamma* Skrevet 24. juni 2010 #1 Del Skrevet 24. juni 2010 Da mener jeg utenom forsøkene. Jeg føler meg oppblåst og øm i buken / underlivet. Kjennes litt sånn ut som etter egguttak, bare ikke like ille, kanskje. Kjennes litt ømt ut av og til når jeg skal sette meg, blant annet. Tror kanskje jeg har blitt verre etter at jeg har startet med prøverør. Jeg har ikke tatt lap, og tenker av og til på om det kan være endo. Vet ikke om jeg har hatt det litt ekstra på denne måten, denne gangen. Har tatt Pergo i begynnelsen av denne syklusen, og går nå på antibiotika pga urinveisinfeksjon. Så litt vanskelig å vite hva som er hva oppi dette. Noen andre som har det slik rundt el-tiden? Kanskje dette KAN være normalt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142020344-hvordan-har-dere-det-rundt-el-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
håper78 Skrevet 24. juni 2010 #2 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei Håpefull! Vi venter på ivf ved Haukeland, uforklarlig barnløse, alt er helt fint, jeg har en sønn fra et tidligere forhold. Vet ikke hvordan smerter og plager er i forbindelse med det egguttak og slikt enda, så jeg kan ikke sammenligne med noe. Men jeg har det veldig slik du beskriver det, alltid rundt EL, smerter, øm i buk og underliv, og akutte, til tider sterke smerter i korsrygg i to dager, mulig det er når egget brister? Veldig oppblåst og utilpass. Jeg har heller aldri tatt noen hormoner heller, men vil jo tro at det blir forsterket litt av det? Jeg har hatt det slik rundt EL, flere år egentlig, men klart en blir dem mer bevisst i en slik prøvesituasjon. Ønsker deg lykke til videre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142020344-hvordan-har-dere-det-rundt-el-tid/#findComment-142020522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 24. juni 2010 Tusen takk for svar, håper78 :-) Kanskje det ikke er så uvanlig.. Har du tatt lap? Jeg kjenner det også i korsryggen til tider, men ikke så sterkt som deg, tror jeg. Lykke til til deg også. Når skal dere igang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142020344-hvordan-har-dere-det-rundt-el-tid/#findComment-142021066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håper78 Skrevet 25. juni 2010 #4 Del Skrevet 25. juni 2010 Hei igjen! Nei, ikke tatt lap, men ultralyd av egglederne,livmor og eggstokker med kontrast, og senere en saltvannscanning av livmoren, og det viste at alt var helt flott, ingen antydning til noe. De trodde først det kunne være antydning til noe i livmoren, polypp evt, men da jeg skulle inn og opereres, ta hysteroskopi, tok de først en saltvannscanning av livmoren, og da bare gratulerte legen meg med en flott livmor, ingenting inni der, så jeg slapp operasjon, heldigvis. Søknaden ble sendt fra gynekolog/overlegen ved sykehuset vårt til Haukeland for to mnd siden, så har begynt å vente litt på brev nå må jeg innrømme.. Men håper at det blir ut på høsten at vi kan komme igang. Så er så klart veldig spente! Smertene i korsryggen kommer helt plutselig, som om noen stikker meg med noe, og etterpå blir jeg veldig stiv og sårt å bøye seg og strekke seg helt ut på en måte, men det varer 1-2 dager, og er som sagt kun i forbindelse med eggløsning, men har lest om andre som har typiske slike smerter rundt da egget slippes eller brister gjennom. Hvor holder dere til da? Skal til med 3. forsøk ser jeg av nicket ditt? Spennende da, alle gode ting er tre vet du, så da må en satse alt på at det går denne gangen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142020344-hvordan-har-dere-det-rundt-el-tid/#findComment-142022543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juni 2010 Kan kjenne igjen noe av de stikking-symptomene som du beskriver, som sagt, men tror kanskje ikke jeg får like store smerter som deg. Godt å høre fra deg og om dine symptomer. Da trøster jeg meg med at jeg det sikkert ikke er så veldig uvanlig ;-) Det er bare lap jeg ikke har tatt av alle typer undersøkelser, såvidt jeg vet. Alt ser bra ut, men produserer få egg. Ligger innenfor normalen, men i nedre sjiktet. Vi holder til i Porsgrunn, men bor i Østfold. Skal prøve et ganske annet opplegg på neste forsøk. Mer stimulering og et annet progesterontilskudd. I tillegg skal jeg nå få Albyl-e, Prednisolon og hcg-støtte. Så det blir spennende ;-) Kanskje vi skal igang nesten likt, da. Vi skal igang igjen i aug / sept. Tror kanskje at vi akkurat ikke rekker i august pga syklus og sommerstengt. Satser på at alle gode ting er tre, ja ;-) Skal også sette inn to egg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142020344-hvordan-har-dere-det-rundt-el-tid/#findComment-142023656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå