Gå til innhold

max str på babyer i sete fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor stor kan babyen være før man må velge bort å føde i sete? er det noen grense her eller har det mere med bekkenmål å gjøre? eller en kombinasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel være en kobinasjon, men jeg har også hørt max 4,5 kg. Jeg har også hørt at bekkenmålene ikke er helt til å stole på fordi leger måler så på forskjellige måter.. Jeg fikk i allefall føde min i sete og han var målt til 3,7 før fødsel. Også må selfølgelig begge bena ligge opp.

Skrevet

Jeg hadde seteleie sist, og fikk beskjed om max 4,5 kg Husker ikke bekkenmålene mine, men de var i alle fall sagt til å være "gode". Min gutt ble estimert til å være ca. 3, 7 kg. Visste seg å være 3650g, stemte ganske bra det.

nr2erpåveg: hvor har du hørt at begge bena må ligge opp? Bare nysgjerrig. Er forsatt litt opphengt i forrige fødsel. Der lå begge bena i bekken de siste ukene før fødsel, og i ettertid skjønner jeg ikke beslutningen om at jeg skulle føde vaginalt.... Sier seg selv at bena kom først ut da fødselen startet... Skal ha meg noen runder med fødselsamtaler denne gang, har enda ikke pratet meg gjennom forrige fødsel og epikrise.. Og tror det er nødvendig!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om maks 4-4,5 kilo på Ullevål, men at de vurderer individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...