Gå til innhold

Trenger man pass for å reise til Finland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter og bestiller tur til Mumiland i Finland og lurer på om vi trenger pass til barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Pass er vel eneste gyldige legitimasjon utenfor Norge, så jeg vil tippe ja..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hvis du googler "pass finland" så får du opp en link, nr 2 fra toppen...(får ikke limt inn av en eller annen merkelig grunn"

Skrevet

Nei det trenger du ikke! Har vært i Findland en rekke ganger med bil- båt og fly og vi fra Norge trenger ikke pass........

Skrevet

Nordiske statsborgere trenger ikke pass for å reise til Finland, men alle må ha med gyldig legitimasjon som bankkort, førerkort eller pass. Andre statsborgere bør kontakte den konsulære avdelingen ved Finlands ambassade for informasjon om gjeldende pass- og visumregler.

Skrevet

Takk for svar:)

Men hvordan gjør jeg det med ungene da? Eldste på 3 har et pass som nylig har gått ut, da med et 2 år gammelt bilde og yngste på 10mnd har ingenting som bekrefter hvem han er, foruten fødselsattest.

Må jeg kanskje skaffe pass da? Off!

Skrevet

Er det så vanskelig å skaffe pass da? :-)

Skrevet

Nei, men med 2små, 2uker før vi skal dra og kanskje lang ventetid så hadde jeg håpet å slippe. I tillegg må mannen ta seg fri for å bli med. Ikke så vanskelig å skjønne kanskje? :)

Skrevet

Skjønner at det er litt stress, men tror jeg hadde gjort det likevel. Det går stort sett relativt kjapt. Og mannen må ikke være med, han trenger bare å skrive en fullmakt og legge ved kopi av førerkortet:-)

Skrevet

...altså relativt kjapt å få det i posten. Det tar jo ofte litt tid å vente på passkontoret så skjønner at det er stress med to barn, men ta med noen boller og noe, så ordner det seg nok:-D

Skrevet

Det er enklest å fly med pass, men det går uten. Barna har jo sjelden gyldig leg. (barn under 2 år reiser med fødselsattest)

Skrevet

Hvis fullmakt holder så gjør det jo alt litt lettere:)

Blir nok til at jeg ordner det imorgen så er man sikret en tur uten problemer:)

Skrevet

Jeg reiste med mine til Danmark med fødselsattest, og det samme gjelder Finland. Barn under to år trenger bare f.attest i de nordiske landene. 3-åringen din må ha pass eller annen gyldig leg. Pass, og gjerne nødpass, er det enkleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...