Gå til innhold

Flere med termin på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror jeg sjekket alle terminkalkulatorer jeg fant på nettet - trodde selv nurket skulle komme over nyttår, men nei da - alle beregninger er veldig enige: vi har verdens fineste julegave i vente i år! Mest kjedelig for barnet tenker nå jeg, men ikke noe å gjøre med det akkurat... hihi... Flere med termin på julaften her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har termin i oktober, men med datteren min hadde jeg termin lille julaften. Hun ble født på selveste julaften og feirer 2,5 årsdag i dag:)

Tror vi etterhvert får noen utfordringer med bursdagsfeiring. Vi har tenkt å gi henne en liten gave på halvt års dagene, for hun får på en måte bare 1 dag i året. Fordelen er at de fleste husker bursdagen hennes:)

De kommer når de kommer. Det kan vi ikke styre!

Lykke til. Spennende med julebaby. Verdens beste julepressang ihvertfall!

Skrevet

Hei

Det virker som vi kan holde hverandre med selskap...

Jeg har fått foreløpig termin av min gyn. på selveste julaften. Men skal på std UL 4 august, så vi får se hva den sier da-

Har en sønn som bli 6 år 17 desember. Har heletiden syntes at det var nærme jul nok, men nå må vi nok forandre på den meningen....

Lykke til med svangerskapet. Håper du er i fin form.

Skrevet

Hei!

Fikk vite fra legen at min termin var 27 des., men etter en tidlig ultralyd er denne endret til 24.

Så kanskje kommer det en liten julepresang til oss også i år :)

Skrevet

Jeg har også termin på julaften:) Men termindato endrer seg jo ofte etter UL, så vi får se hva det blir. Tror jeg leste et sted at det kun er ca 6% som føder på termindato. Sist fikk vi gutten vår nesten to uker før:)

Skrevet

Når jeg regner ut terminen selv, så varierer det mellom 23-25 desember helt ut fra hvilken nettside jeg er på, så det kan godt være at h*n kommer på julaften! Håper det ikke blir akkurat julaften, men de kommer når de er klare, så får man bare heller finne gode løsninger for hvordan man skal få til bursdagsfeiringer fremover :) Det blir iallfall en julegave som ikke går an å overgå!! hehe

Skrevet

Så moro at vi er flere - da blir det spennende å se om noen av oss faktisk får på julaften!

Jeg har to fra før og har gått 4 og 5 dager over termin med dem. En født 24. januar og ei 29. mai.

Det var lurt dette med å markere halvtårs-dagen litt mer for henne som har bursdag på julaften, ja - hvertfall når de er så små. Merker bare med mitt januarbarn at det blir mye gaver på den tiden, er f.eks. vanskelig å ønske seg klær til både jul og bursdag - mens frøkna med bursdag i mai får litt "sommergaver" også. Men sånn er det jo bare. ;)

Skrevet

Nathe - min sønn er også 6 år forresten, snart 6 1/2 da siden han er januarbarn, men da har vi skolestartere begge to til høsten da?

Er i fin form bortsett fra bekkenløsning. Er 50% sykemeldt og må være veldig forsiktig med hva jeg gjør (kan f.eks. ikke gå noe særlig langt og i hvertfall ikke støvsuge... (sukk...)) Har hatt dette siden første uke denne gangen, men så lenge jeg tar hensyn til det fungerer jeg fint nå.

Hvordan er det med formen din?

Skrevet

Sønnen min ble født på julaften. Vi feirer bursdag rundt 1. desember, og det fungerer kjempefint! Var urolig i svangerskapet for at det ble denne dagen, men etter å ha lest i et ukeblad om noen som løste det hele med å feire bursdag 1. desember ble jeg beroliget. Så nå feirer vi to dager i steden for en.......

Skrevet

Jeg har også termin på julaften. Førstemann kom 8 dager før termin, så jeg satser på at nr 2 også kommer litt tidligere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...