Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med innekatter og nye familie medlemmer???

Venter tvillinger i september, og er litt bekymret for hvordan det vil gå med pusene. Har 2 katter som har hvert inne katter frem til vi flyttet i hus nå i mai. Han ene ble stor fornøyd og trives super godt ute:) han er bare innom for litt mat og koz..

Men hun andre lille ( min lille koze pus) som bare skal være på soverommet i sin lille hule og sutte på suttekluten sin. Og som er livredd andre mennesker.. Hun er så og si oppå meg hele tiden el så følger hun meg overalt. Det er henne jeg er bekymret for når tvillingene kommer..

Vi kan jo ikke ha henne på soverommet lenger, og får jeg tid til henne slik jeg har i dag..??

Hørt at katter kan bli sjalu og legge seg over ansiktet til barna osv..

Noen som har erfaring med dette???

Tenkte begynne å avenne henne allerede nå med å sove på samme rom som oss.. Har prøvd en kveld, men da satt hun bare på utsiden å pep til jeg omsider måtte gi opp. Synntes så synd på henne:/ er jo lille puse barnet mitt!! Puhh dette blir ikke lett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har katt og jeg tror ikke katten syntes det var spesielt morsomt med det nye familiemedlemmet, nei. Det ble mye mindre oppmerksomhet, mindre tid på fanget, mindre leking, osv. Når de små endelig sover og man har litt tid til seg selv er det ikke alltid man vil bruke av denne på katten.. uansett hvor glad man er i den.

Anbefaler at dere slutter med å la katten sove på soverommet nå. Lot egentlig aldri katten sove på soverommet jeg da, men den ville like fullt inn de første månedene etter at vi fikk den. Den mjauet og hoppet på døren til den ble totalt oppskrapet. Det forstyrret nattesøvnen, og når tvillingene kommer så tenker jeg at det ikke er noe særlig å ha enda et element som gjør at man ikke for sove..

Du må bare være konsekvent. Katten har ikke vondt av ikke å sove på soverommet, kun i overgangen det er litt tøft.

Ellers har katten aldri reagert med sjalusi på selve babyen, men jeg lot de aldri være uovervåket i samme rom.

Skrevet

Me hadde INGEN sjalu katt når jr vår kom. Den fekk mykje kos like vel. La katten hyle så mykje han orker...han er då eit dyr og toler å verta "utestengt" (har vore gjennom det sjølv) Hos oss varte det 2-3 netter.

Stå på og ver sjefen! Det går så godt, atta!!! Lukke til

Skrevet

Takk for gode råd:)

Skal prøve på nytt i kveld å ha døren stengt. Har satt sove hulen nede på sofan nå.. Vil jo gjerne ha dette problemet ute av verden før guttene kommer...

Så ja nå har jeg mannet meg opp etter gode råd fra dere:))

For å være ærlig er det jeg som må manne meg opp. Lotta som hun heter sover sikkert like godt i stuen som på soverommet.. Er bare meg som syntes så synd på henne!! Hehe

Skrevet

Hei. Vi har også to innekatter som er som unger for oss. De er vant med å bli bært rundt og dulla med støtt. Har også sovet i senga med oss. Men nå har vi starta med avvending på soverommet. Var helt grusomt i begyndelsen. Masse surving og skraping. Men vi lærte oss fort til å ikke gi oss på at døra skulle være igjen. Det aller beste råde mitt til deg er; ikke gi opp! Du må ikke slippe katten inn når den skriker. Da vil den jo skrike enda mere neste gang.Da blir han jo belønna for at han skriker med en dør som går opp og kos i senga. Hard og vondt i starten men det går fort over asså =o) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...