Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter tre inseminasjoner med negativt resultat, lurer jeg på å gå over til IVF. Nå som stoffskiftet er regulert, er ingenting "galt" i mitt system, men jeg blir tross alt 40 i år, og vil gjerne vite om eggene mine deler seg som de skal. Lindeberg på CFC overtalte meg sist til å fortsette med inseminering, men føler ikke jeg har tid til å satse på klaff ved gjentatte insemineringer. Dere som har gjort overgangen, (jeg tenker da IVF med full stimulering), må dere ta noen prøver på nytt, og hvilken dag i syklus begynner man med hormoner? Takker for alle svar og tanker omkring dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142019827-overgang-inseminasjon-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi gikk fra inseminasjon til IVF etter mitt fjerde negative forsøk. Er glad for det nå, for det funket!

Forsøket ble gjennomført på Riksen. Jeg begynte på spray på syklusdag 20 etter den mensen som satte forsøket i gang, for å si det sånn. To uker senere begynte jeg med sprøyter. Endte opp med å sette sprøyter i ti dager. Dette vil være avhengig av hvordan akkurat dine folikler modnes.

Jeg tok ikke flere tester før jeg begynte med IVF.

Dette er en veldig grei oversikt over gangen i et IVF-forsøk:

http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=95334

Lykke til!

Takk for svar, og bra link :-) Da skjønner jeg at det er mye mer omfattende (som ventet), og tar lengre tid med hormoner før IVF. Ringer nok CFC i morgen, og "bestiller" IVF fortløpende. Gratulerer med graviditet! Håper du klarer å slappe mer av etterhvert. Lurer veldig på om jeg bør klinke til med en 3-pakk. Noen som har tenkt samme tanke, kjøpt pakken?

Gjest Pippi9

Anbefaler deg å lese downloaden om IVF på CFC sin hjemmeside - de har fire forskjellige alternative regimer og det blir tilpasset den enkelte. Jeg har ikke tatt noen nesespray, og begynte med pergo på dag 3, så det er veldg forskjellig. Lurt å be om samtale med Lindenberg for å få hans anbefaling. Lykke til!

Hei

Enig, les info på CFCs hjemmeside. Jeg har prøvd kort behandling; dvs startet 3. dag med Gonal-F. Brukte det vel 8 dager + orgalutran de siste dagene. Jeg har kun hatt ett forsøk uten suksess. Jeg fikk ikke spørsmål om 3-pack, men vurderer det neste gang. Jeg har hatt et opphold siden november fordi jeg vil sjekke ut årsaker til spotting. Har nylig gjennomført hysteroskopi. Det var ikke noe å se. Nå skal jeg ta nye blodprøver. Håper å komme i gang etter sommerferien. Lykke til!

Hei!

Jeg gjennomførte 3 inseminasjoner først og deretter lapraskopi før vi satte i gang med IVF på Volvat. Der valgte vi en pakkeløsning som inkluderte 3 forsøk. Det klaffet på siste forsøk, og da hadde jeg kanskje gitt opp mentalt. Det var ikke snakk om å fortsette videre etter dette pga økonomi og den belastningen det er psykisk.

Hvis du setter i gang med IVF så husk å ta vare på deg selv og dere som par. Jeg trodde jeg var forberedt på nedturene, men det var jeg ikke. Det er en stor påkjenning synes jeg å gå på disse medisinene. Man lever etter klokka, og tenker hele tiden på å ikke glemme å ta medisinene tidsnok. I tillegg er man spent og prosessen er lite romantisk. Når nedturene kommer blir reaksjonene sterke og det er begrenset hvor mye jeg var i stand til å takle hvert fall. Uten en partner som støtter opp da på den måten du trenger det blir det enda tøffere. Vær åpen og snakk ut om alt som skjer.

Lykke til!

Annonse

Jeg hadde hatt 3 inseminasjoner på Stork da jeg snakket med Lindenberg om IVF. Han mente jeg skulle prøve et par ganger til før jeg gikk over på IVF. De hadde ført opp ett IVF- forsøk på regninga, men jeg sa at jeg ville ha en 3-pk så de forandret bare på regninga.

Jeg måtte ta nye hepatitt og HIV- prøver før jeg fikk ta IVF selv om de gamle var gyldige enda. Måtte også ta livmorhals-prøve.

Har enda ikke lyktes etter 5 inseminasjoner og 2 ivf. Kan nok være stoffskiftet som gjør det. Vet at man får nedsatt fertilitet pga stoffskifteproblemer. Men gir meg ikke enda.

Lykke til!

Gratulerer med graviditet lille krek! Jeg gjør dette som singel, men har heldigvis god støtte fra familie og venner. Er allikevel spent på hvor "slemme" hormonene kan bli ved IVF, og det er jo også mer som "står på spill" økonomisk ved IVF - forsøk.

Det økonomiske aspektet er viktig ved IVF ja, og derfor anbefaler jeg pakkeløsninger ellers har man presset hver gang. Blir dyrere hvis det klaffer på første forsøk, men da er det vel tross alt verdt det antar jeg :-)

Hormonene vil du nok merke godt. Jeg ble irritabel, frustrert, litt deprimert og gråt fort. Det er en tøff tid for en selv og de rundt. jeg hadde en partner og 3 stebarn å ta hensyn til, og det ble ekstra vanskelig når man ikke hadde kontroll på kropp og sinn. Når jeg ble gravid var jeg superglad, engstelig for at noe skulle skje og fysisk og mentalt utslitt. Jeg mistet all kraft og hadde en partner som ikke forstod, og derfor ikke orket mer når jeg var 10 uker på vei. Sånn sett kan det være bra og være alene, men ha andre rundt seg som støtter opp. Samtidig som du får muligheten til å være alene og ikke slite seg ut på å forsøke å kontrollere det som skjer. Det kan nemlig virke som en umulig oppgave når en er midt opp i det.

Håper dere lykkes alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...