Gå til innhold

Fetaost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble plutselig så usikker... Er fetaost (sånn på glass i olje) ok å spise? Er pasteurisert vet jeg, men er det godt nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal tenke så mye på akkurat den.. :-)

Jeg har iallefall spist fetaost på glass, da jeg er ekstremt glad i fetaost :-p

22 uker på vei nå

Skrevet

Så lenge osten er pastaurisert skal det være ok. Det er ikke gjort noe mere med annen ost enn å pasterurisere den, så hvis du ikke stoler på at det er godt nok, må du kutte all ost...

I Norge er fetaosten fra de store produsentene pasteruisert, i Hellas er det mulig det er litt andeledes. Kanskje de finnes lokale ostemakere som ikke pasteruiser den - gjør det på den tradisjonelle måten.

Skrevet

Dette stemmer vel ikke helt... Mattilsynet skriver jo selv: "Pasteurisering gir ingen garanti mot forekomst av Listeria i osten. Listeria er også blitt påvist i myke oster som er laget av pasteurisert melk f. eks. brie, camembert og blåmuggost som gorgonzola."

Så spørsmålet mitt er vel egentlig om fetaost regnes inn under slike myke oster?

Skrevet

En venninne av meg, som fikk oppfølging på Riksh. i svangerskapet, ble anbefalt å la det være....

Skrevet

Man kan jo ikke være helt hysterisk heller. Jeg spiste dette i mitt forige svangerskap og spiser like mye av det nå :)

SPIS OG KOS DEG

Skrevet

Hehe, mye hysteri om hva man burde spise og ikke.

Jeg har derimot valgt å la være å sjekke nettet for hvert måltid jeg tar, og heller droppe de "vanlige" tingene som du blir rådet av jordmor/lege ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...