Gå til innhold

Vondt i magen første gang med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gitt gutten vår på 9 uker flaske for første gang med morsmelkerstatning, ferdigblandet "Småfolk". Var suksess helt til natta og neste dag hvor han hadde kjemvondt i magen, skrek konstant og slet med å trykke ut bæsjen.

Er det noen som har erfaring med om mme tåles bedre 2. eller 3. gang og etterhvert, eller om babyer med følsomme mager ikke tåler dette? Tror ikke han er allergisk mot kumelk, for jeg har drukket det hver dag. Hadde håpet å slippe så mye pumping, men orker ikke å se han ha så vondt!

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det vil bli bedre, men hvis det fortsetter kan du jo prøve å bytte merke. Jeg byttet fra Nan til Hipp, og da ble sønnen min bedre i magen. jeg ga bare MME, så da kjøpte jeg pulver. På tur prøvde vi småfolk ferdigblandet, men da ble det mye gulping, og magevondt. Du kan jo også prøve å tilsette litt maltekstrakt, det kan hjelpe.

Skrevet

mini får bare mme og Småfolk sin reagerte han på også!

Du kan også prøve Nan Ha1(kjøpes på apoteket og er litt dyrere enn vanlig nan). Den virket fint her helt til vi introduserte vanlig Nan litt og litt:)

Ellers er det som hun over sier: bruk litt malt i flaska. Det løser opp litt:)

Amme-te kan også hjelpe hvis han har mye luft. kjøpes på apoteket det også og kan gis i flaska eller i doseringssprøyte. lykke til

Skrevet

Vi må ha 1 teskje malt i hver flaske hvis ikke blir det magetrøbbel. Har vi i malt har hun ingen problemer i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...