Gjest Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Min datter på 3 uker har nå fått utslett i ansiktet. Min første datter hadde dette også for noen år siden, da jeg fikk henne, og jeg mener å huske dette ble kallt hormon utslett.. Noen som har erfaringer ang dette? Er det noe jeg kan bruke på dette?
ღMadame_mim ღ Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Det stemmer det at det er hormonutslett. Jeg tok ingenting på, men jeg har hørt at enkelte andre har tatt a-creme på. Hs så til meg at jeg ikke skulle ta på noe. Når utslettet gikk bort var hun veldig tørr i huden, hadde på en måte hvite prikker der det røde hadde vært. Da smørte jeg litt uparfymert fuktighetskrem på!
min_lille+en spire Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Mitt barn hadde også dette. Smørte ikke noe på det, da jeg ikke fikk det anbefalt. Det varte en måneds tid og var ganske så ekstremt til tider. Når hun var tørr etterpå smørte/lett masserte jeg litt babyolje i ansiktet og lot det sitte en stund før jeg vasket det bort med vann. Fikk silkemyk hud etterpå )
En liten mamma Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Min lille gutt på 4 uker har også sånn utslett, han ser ut som en hormonell tenåring stakkars! Fikk vite på helsestasjonen at det var en reaksjon på mine hormoner som han får gjennom melka..? Skulle visst gå over i løpet av noen uker.
Gjest Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Jaja, da får jeg bare utsette familie-fotoshooten noen ukers tid:) Kan ikke la hovedpersonen bli avbildet full av utslett som ligner tenårings-kviser;)
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Min sønn på 4 mnd fikk dette da han var 2 uker (har d enda) Fikk bare beskjed på helsestasjonen at d var hormonutslett enda jeg sa at dette kan ikke stemme. Han har vært ekstremt ille så tok han med til hudlege denne uken og d er atopisk eksem,ser veldig likt ut. stort sett er d jo hormonutslett og det er jo vanlig,men hvis det drar ut i tid så ta det opp med helsestasjonen.
Gjest Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Datteren min hadde det husker jeg. Det er veldig vanlig tror jeg. Jeg smurte litt morsmelk på, og da forsvant det, men vet ikke om det var tilfeldig at det forsvant akkurat da.
januarbaby+maibaby Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 smør på A-creme, det tok utslettet/kvisene med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå