Mamma til snart 2 søte små Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Hvor gamle var deres små da dere lot den smake på grøt?Min er 3 1/2 mnd nå, men det er kanskje altfor tidlig?!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 De sier fra 4 mnd pga tarmsystemet til de små, men tynn velling tenkte jeg å starte med når mini blir 3 1/2 mnd. Han er snart 12 uker nå.
MillaCamilla Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Han fikk smake noen teskjeer fra han var 3,5 måned. Nå får han en bitteliten porson hver formiddag. Blander litt sviskesaft i for å unngå forstoppelse. Ammes ellers og får flaske mme nesten hver kveld. Jeg har også gitt han litt most banan:) Han er 4 mnd nå.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Første barnet: fikk grøt fra 4,5 mnd Andre barnet: fikk grøt fra 5,5 mnd Tredje barnet: Rundet 6 mnd på tirsdag og skal begynne med grøt nå til helgen. Jeg har latt vekten være avgjørende for når grøten introduseres, så de har fått når behovet har meldt seg. Nå har mine fått mm, og det vil nok se annerledes ut for de som får mme, at de gjerne trenger grøt tidligere.
Tyren78-09+12 Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Like før 6 mnd begynte vi så smått med smaksprøver
b77h Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 helsemyndighetene anbefaler v 6 mnd. større fare for å utvikle allergier om en starter tidlig. jeg vil vente til da, og starte m frukt og grønnsaker. og når det blir grøt blir det eks hirse el ris - uten gluten.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Skjønner ikke helt hvorfor folk er så kjapt ute med å introdusere grøt om det ikke er noen speisell grunn til det.. Min lillegutt hadde gått opp for lite i vekt fra 3 mnd til 5 mnd, så derfor måtte vi begynne med introduksjon nå som han er 5 mnd. Litt kjipt. Er såå mye enklere å bare ha puppen.. Men, men. Tar det med ro og er snart oppe i en smaksporsjon nå.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 startet når hun var 3 1\2 mnd fordi hun drakk over literen med mme å fikk streng beskjed av legen om at jeg måtte få ned mme inntaket for å ikke overbelaste nyrene hennes. nå får hun 2 grøt måltider et morgen og et om kvelden og er 5 mnd. har hele tiden justert dette med mengde grøt i forhold til mengde mme.
Ceekey Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 jeg begynte med grøt når mini var 4 mnd. Han ville ha puppen annenhver time gjennom hele natta, så jeg var ganske sliten. Fikk beskjed av helsesøster at jeg burde begynne med grøt til han slik at han skulle få litt mer metthetsfølelse, og da gikk det to dager så sov han 12 timers natt. Jeg kommer nok ikke til å begynne med grøt på vesla før hun er 6 mnd, hun er en helt annen type og har ikke samme matbehvoet som han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå