Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #26 Skrevet 25. juni 2010 Hehe, du burde lese svaret en gang til. Det var helt saklig, det var ingen utskjellinger eller skjellsord, men fakta. Kanskje ikke leseforståelsen din er helt god idag? Forøvrig er det så mye usunt i prim at det er bedre å gå etter de næringsstoffene i sunnere matvarer. Dette er elementær kunnskap om ernæring. Bare les litt om emnet. (du klarte ikke unnskylde kommentarene om sukkerhysteri ol, var det for vondt å se på sine egne formuleringer når du er så kvass mot mine?)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #27 Skrevet 25. juni 2010 Oppfordringen om å lese en gang til kan med rette returneres til deg. Men mye tyder på at du overhodet ikke er i stand til å tenke andre tanker enn de du forlengst har overtatt fra andre. Du kommer ikke forbi at prim inneholder meget viktige næringsstoffer, som ikke kan ses bort fra fordi de også finnes i andre matvarer. Hva som skulle være så spesielt usunt med prim i forhold til andre påleggssorter unngår du behendig å komme inn på. Det er her dette sukkerhysteriet ditt slår inn, og den nedsatte hjernefunksjonen din (sikkert som følge av mangel på sunne næringsstoffer).
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #28 Skrevet 25. juni 2010 Det finnes ikke "kostholdseksperter" ansatt i barnehagene. De tar bare opp i seg de fordommene som framkommer i media helt ukritisk.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #29 Skrevet 25. juni 2010 Selvsagt kan man se helt vekk fra de positive næringsstoffene prim inneholder så lenge man får dem i seg på annet vis. Og du Einstein, jeg finnes ikke hysterisk mot sukker, selv om du tilsynelatende er så lite gjennomtenkt at du tror du vet dette bedre enn meg. Det er bare så enkelt som at vår familie velger bort sukkerholdig pålegg for heller å kose oss med andre ting. Det har lite med hysteri å gjøre, men mye med bevissthet å gjøre. Har det falt deg inn at man kan være seg bevisst MANGE matvarer i det daglige, ikke bare en ting som prim? Kverruler i vei, faktum er likevel at prim ikke er sunt i det store og det hele. Spis så mye du måtte ønske av det, bare ikke lyv for deg selv Ha en strålende dag,
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #30 Skrevet 25. juni 2010 Med din "logikk" kan du da også påstå at f.eks. appelsiner, gulerøtter, kålrot, brokkoli osv. ikke er noe sunn mat i det hele tatt. Riktignok inneholder de viktige næringsstoffer og vitaminer, men de kan man få i seg via andre matvarer. Til sånne som deg er det bare en ting å si: klapp igjen, og ikke dum deg ut for all verden.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #31 Skrevet 25. juni 2010 Brødhue er en passende benevnelse på deg etter å ha lest innleggene dine. Jeg håper du ikke er så dum som du virker, men jeg er fristet til å ønske deg god bedring. Enkelte har åpenbart trangt for det.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #32 Skrevet 25. juni 2010 For 2. eller 3. gang unngår du behendig å svare på spørsmålet mitt. Du mener tilsynelatende at ingen matvare kan kalles sunn hvis andre matvarer også har de samme egenskapene. Det eneste du er i stand til, er å komme med grove personangrep gjentatte ganger. Hvem som er "brødhue", overlater jeg til andre å vurdere.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #33 Skrevet 25. juni 2010 Prim og brunost er like sunt som melk. Inneholder flere viktige næringsstoffer, og er et greit pålegg særlig i nistepakken.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #34 Skrevet 25. juni 2010 Disse personangrepene du misliker kommer du med selv. Bare les gjennom innleggene dine. Det er mulig du liker å kaste stein i glasshus Jeg morer meg over det faktum at du er ute av stand til å forstå noe så enkelt som at prim ikke er en sunn matvare, og at du presterer å trekke paralleller til gulrøtter. Det er så stupid at det blir morsomt. Nå rusler jeg ut i sommerværet og sender deg noen gode tanker, så håper jeg du lærer mer om ernæring
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #35 Skrevet 25. juni 2010 Joda, det finnes det i noen barnehager. I barnehagen ved siden av her er det en ernæringsfysiolog som jobber.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #36 Skrevet 25. juni 2010 Skal si denne diskusjonen tok av! Ble ikke klokere akkurat, men tenker at det blir litt prim innimellom, lille trille fikk det til lunch i dag, og var strålende fornøyd ;o) hi
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #37 Skrevet 25. juni 2010 Her i huset spiser vi ikke prim. Men vi spiser brunost som er hakket bedre. Det blir for drøyt å kalle prim et sunt pålegg. Det er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå