nonstop79 Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Var på helsetasjonen i går. På barselgruppe. Og da spurte helsesøster om babyen fokuserte og holdt blikk å sånn. Da svarte eg ja. Men når en annen som har en baby som er en uke mindre enn min, som er 25 dager, fortalte att babyen fulgte veldig med på henne, og når hun kom inn i rommet og snakket så snudde hun seg etter henne å sånn. Da begynte eg å tenke litt.. og når eg kom hjem så fulgte eg litt mer med småen, og eg syns ikke han ser så mye på meg i det hele tatt.. eller sin pappa.. og når pappan holdt han, og eg prata, snudde han seg heller ikke mot meg. Han ser stort sett på ett punkt bak og oppover... Så da ble eg litt bekymra.. er det normalt? Når skal de egentlig følge med oss? skal ikke det skje ganske tidlig? Alt er så nytt, så føler meg nesten som en dårlig mor hvis eg ikke har lagt merke til det før, men vet liksom ikke helt hva som er normalt heller.. Håper jo virkelig ikke att det er noe galt, som gjør att han er sein med det? Han kvepper jo når vi lager brå lyder...Det er vel kanskje individuelt med hvor tidlig eller seint babyer begynner med sånt? eller?
ett til! Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 dette er veldig individuelt.min sønn så rett over hodet mitt en lang stund før han ga seg til å få blikkontakt med meg. tror de ser mest på kontraster når de er så små,så det jeg oppdaga med sønnen min var at han lå og så på to svarte rammer på hvit vegg som hang rett over hodet mitt! ikke bekymre deg,det er som alltid,noen barn er veldig tidlig ute mens andre er "bare" normale:) han kommer til å fokusere blikket sitt snart skal du se! Lykke til!
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Jeg hadde tenkt på akkurat det samme som deg i noen uker... Jeg har en herlig liten gutt på 6 uker som ikke er så veldig glad i å følge oss med blikket og gi blikkontakt, det er andre ting rundt som er mer spennende og han blir fort "sliten" og lei av at vi prøver å få blikkontakt.. Har lenge tenkt at det kanskje var min feil, at jeg ikke har "holdt på" nok med han etc.. Men på 6 uker kontrollen i går så legen at han kan følge ting med blikket og fokusrere, og da trenger jeg ikke bekymre meg enda for dette med blikkontakt.. Legen fikk også kontakt med han så gutten vår "kan det".. Jeg får kontakt flere ganger om dagen, men vi må "lure" fram smilet og holde på en del.. Så nå skal jeg bare fortsette som før å snakke med han og prøve å få blikkontakt.. Er nok ikke så mye mer man kan gjøre, spesielt når gutten blir lei og grinete når vi holder på for mye.. Legen sa at jeg gjorde det vi skal og barn utvikler seg forskjellig.. Noen er senere enn andre, sånn er det bare Så jeg tror ikke du skal bekymre deg Alt er sikkert helt sånn som det skal være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå