Gå til innhold

Når kjøpe amme bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at det er greit å ha med til sykehuset. Samtidig så vokser kanskje brystene enda mer når ammingen er fult igang?

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare kjøpt inn 1 amme bh til og ha på sykehuset..

Så kjøper jeg etter fødsel for og se hvor mye dissa "mugge" vokser etter noen dager når melka slår til der inne :)

Skrevet

Det kan være lurt å kjøpe et nummer større enn du er nå. For de pleier å vokse litt ja... He he.

Skrevet

Kan være lurt å kjøpe litt større størrelse, ja. Jeg opplevde å få veldig mye større bryster ganske plutselig og det var IKKE godt å ha en bh som var for trang! Kjøp en billig som har litt for stor cup, og så ser du hva du trenger etter du har kommet igang med ammingen. I mine to første graviditeter fikk jeg mye vann i kroppen mot slutten, og hadde dermed behov for at bh'ene var større over ryggen enn normalt. Så jeg endte opp med noen bh'er som jeg etter hvert ikke kunne bruke siden jeg mistet det overflødige vannet og gikk ned i størrelse. Har kastet alle amme-bh'ene jeg hadde, så denne gangen har jeg måttet kjøpe nye. Og nå tenker jeg at dersom jeg trenger større vidde, har jeg noen "forlengere" liggende klar (sånne som man får kjøpt de fleste stedene som selger vanlige bh'er og som forlenger den delen som går rundt ryggen). Synes det var en ganske smart ide :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt to romslige ammebher på sparkjhøp faktisk og de er kjeeeempe behagelige å ha på seg faktisk! Kan være lurt å ha et par med seg i sykehusbægen jah! og heller vente med å kjøpe litt fler til du ser hvor du havner i puppestørrelse når du har begynt å amme ;D

Skrevet

På svangerskapskurset fikk vi anbefalt å kjøpe en amme-BH som er en cup-str større enn det du har de siste ukene før fødselen. Den trenger IKKE å være større rundt, bare cupen.

Men, da jeg gikk på Change for å kjøpe BH fikk jeg meg en overraskelse...

Jeg er 75B til vanlig. Etter tre mnd gravid var jeg oppe i 75D. For to uker siden gikk jeg opp til 80 D, og jeg regnet da med at jeg skulle ha ca str 75 E i .amme-BH.

Jentene på butikken så på meg, ristet på hodet og sa: Nei, du skal ha 75 G, du!

Jeg holdte på å gå i bakken og tenkte at, "jaja, jeg får prøve, så ser de vel at den blir alt for stor." Men neida. Den satt kjempefint og hadde litt ekstra plass til melka.... Så da ble det 75 G på meg! De sa at jeg sannsynligvis ville gå ned til 75 F etter en stund, da puppene ofte er størst i begynnelsen av ammeperioden.

Crazy! Fra 75 B til 75 G på ni mnd. Jeg skal ta vare på den lappen, for å si det sånn! Hehe...

De er forøvrig veldig flinke på Change. Ikke rare utvalget på modeller i amme-BH, men desto mye bedre utvalg i størrelser enn H&M, Lindex osv. Den de har er veldig fin, i blonder, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...