Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir magen hard da eller kan den være like bløtt liksom?

Har så sykt press bak i rompa og noen tak men ikke med noe spesijelt mlm.

Er vel bare den teite kroppen som lurer meg tenker jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm det lurer jeg også på egentlig om magen blir hard eller kan være myk?

Skrevet

Magen skal bli hard under veene, veene hjelper jo å på å presse barnet ned igjennom bekkene :o)

Skrevet

hadde i natt veldig verking på venstre siden av magen gikk litt ut i ryggen og litt ut i magen, varte godt over 1 min før det gav seg. kan dette ha vært rier? hadde lange mellomrom da. men konstant kynnere med 10 min mellom hver :/

Skrevet

Det høres ut som det er modning eller kynnere dere har, jenter, sånn utifra hvordan dere beskriver det. Men det er jo bare dere som vet hvordan det kjennes ut. Rier/ veer gjør i alle fall veldig (!) vondt. Om man må kjenne etter eller synes det er litt sånn mensen-vondt så er det ikke i samme skala. Når du må konsentrere deg om å puste og kankskje ikke orker å bevege deg så mye når det holder på så er det mer forenelig med smertene under rier. Desto lengre man kommer, desto vondere gjør det. Men det er klart at på et tidspunkt så går jo modning og kynnere over til å bli rier også. Om man er i tvil så kan man jo ringe til sykehuset for å spørre. De tar en ofte ikke inn med en gang - spesielt ikke førstegangsfødende da de forventer at de fleste er usikre og ringer for tidlig. Dvs kan jo være greit å ikke ringe med første lille menssmerte, men er ikke noe vist i å vente til siste slutt heller. De avviser som regel alle første gang de ringer uansett (i alle fall de jeg har kjent).

Men ikke bli deppa fordet om det ikke er rier dere har hatt til nå - hvis det er tilfelle (og det vet jo ikke jeg om dere har da :-). De er jo del av prosessen de også. De gjør at man blir klar og sterkere i livmnoren så fødselen skal gå best mulig. Maserier har jeg aldri hatt, men det blir etter hva jeg skjønner en litt annen sak. Da fremprovoseres kroppen på en annen måte og det er ikke nødvendigvis så effektiv trening for livmoren etter hva jeg har forstått.

Prøv å smøre dere med tålmodighet og gjøre noen morsomme ting - når babyen kommer blir det liten tid til kjæresteting, venninekvelder og egentid på en liten stund. Kino, restaurantbesøk og turer på kafe...

Om noen av dere er langt på overtid og er veldig stresset/ utålmodige for det, så har dere absolutt sympatien min. Prøv å få kartlagt hvordan sykehuset tenker å hjelpe dere videre. NÅR skal dere eventuelt igangsettes.

Lykke til, alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...