Gå til innhold

ja, nå har kvalmen kommet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere noe før dere står opp av sengen? I tilfelle hva?

Eller har dere noen andre tips??

Var ikke noe flink til å gjøre noe med det de andre gangene, men vil gjerne gjøre noe om det er noe som hjelper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmen kom her også forrige helg.

Nå starter jeg dagen med å famle i blinde på nattbordet mitt etter en munnfull tørre knekkebrød eller Digestives. Ett eller annet å tygge på før jeg våkner ordentlig.

Ellers så forsøker jeg å styre det ved å spise ofte og lite.

Har ingefær i vannet mitt, bruker seabands (som jeg ikke føler funker) og har alltid et eple tilgjengelig da det også hjelper litt syns jeg.

Hold ut, det går over:o)

Skrevet

Ja, får prøve med litt kjeks ved senga!

Med de to andre var jeg dårlig på dette, Men får gjøre et forsøk denne gangen. Ja, det hjelper å spise med en gang jeg er sulten ellers på døgnet. Sliter mest med det å stå opp.

Hvor langt er du på vei? Jeg er 7+3, så kvalmen kom i helgen.

Skrevet

Jeg er 6+3, og har vært kvalm i en ukes tid. Føles noe lettere enn forige svangerskap, men ille nok til at jeg måtte få aktiv sykemelding. Jeg har noen ganger våknet tidlig på morgenen, og stått opp og spist en halv banan+vann og så lagt meg litt igjen. Føler kanskje at jeg har vært noe bedre disse formiddagene. I dag stod jeg opp 9.30. Kastet opp. Fikk i meg frokost etterpå, men kastet opp igjen. Ingen god start på dagen med andre ord ;-) Kanskje sammenheng med maaaange timer siden siste måltid i går.

Svangerskapskvalmen er så merkelig. Jeg kan være skikkelig uggen hele dagen, men likevel spise uten problemer. Der er imidlertid mye jeg ikke orker av mat og drikke, som jeg tidligere har likt godt.

Og så er det så frustrerende å ikke orke noe særlig sammen med sønnen min på 21 mnd. :-(

Skrevet

Løp å ta akupunktur!! Har testet ut det meste. Venter nr 6 nå:)

Skrevet

Glemte å svare deg jeg:o)

Jeg er nå 9 + 2

Skrevet

Jeg er 11 + ?

har vært kvalmen i noen uker nå.. kom på morgenen i begynnelsen, men nå begynner det ca 18.00 og blir helt grusomt i 20.00 tiden. Jeg prøver md ingefær, sjøsjuketab, akubånd, kjeks, men føler ikke noe hjelper. Søvn er den beste medisin, hjelper også å spise hele tiden, selv om det ikke nødvendigvis er så bra :)

heldigvis skal kvalmen gi seg etterhvert så vi får bare se frem til det :)

Skrevet

Hei;) jeg er også plaget av kvalme og har nå gått til innkjøp av et seaband ( armbånd mot kvalme). Synes faktisk det hjelper:) Fåes kjøpt på helsekost forretninger 249 kr.

God bedring;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...